Σελίδες

Δευτέρα 8 Ιουλίου 2013

ΣΤΕΛΙΟΣ ΡΟΚΚΟΣ:"ΤΗΝ ΠΟΝΗΡΙΑ ΤΗΝ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΕΣΑ ΜΑΣ"

Έχοντας γράψει τη δική του ιστορία όλα αυτά τα χρόνια, ο Στέλιος Ρόκκος είναι από τους λίγους καλλιτέχνες που δεν φοβούνται να πουν τη γνώμη τους, ακόμη και όταν ξέρουν ότι δεν θα αρέσει. 

Από τον Παναγιώτη Μουλόπουλο

Το ραντεβού μας κλείστηκε για το απόγευμα της Τετάρτης στο Sideradiko Summer. Περπατήσαμε στον εξωτερικό χώρο του μαγαζιού και στη συνέχεια καθίσαμε στα σκαλοπάτια, για να κάνουμε τη συνέντευξη. Με τον Στέλιο Ρόκκο, όμως, κάθε λέξη έχει γοητεία και ενδιαφέρον.

Καταρχήν θα ήθελα να ξεκινήσουμε από το συλλεκτικό album, «Η γυναίκα μέσα μου». Πως προέκυψε η ιδέα;
Η ιδέα προέκυψε από τα τραγούδια. Αγαπημένα τραγούδια που έχουν ερμηνεύσει γυναίκες στο παρελθόν. Αυτός ο τίτλος ήρθε γιατί καλύπτει κι άλλα πράγματα, όπως τη γυναικεία πλευρά του κάθε άντρα. Δεν υπάρχει άντρας που να μην έχει γυναικεία πλευρά, αφού μάνα τον μεγάλωσε. Η αισθητική του για κάποια πράγματα, ο ευαίσθητος εαυτός του. Αυτό ήθελα να θίξω με αυτό τον τίτλο και να βγάλω αυτή τη πλευρά μέσα από το cd.

Είστε ένας ευαίσθητος άντρας;
Το μ***ι μου λείπει (γέλια). Πολύ!

Τι είναι αυτό που σας ευαισθητοποιεί σε διάφορα πράγματα;
Η ψυχή μου με οδηγεί σε αυτά, οι ευαισθησίες και γενικά η άποψη που έχουμε για τα πράγματα.

Με δεδομένη την κατάσταση που επικρατεί, πιστεύετε ότι θα αλλάξει κάτι;
Όσο έχουμε μπροστά τη γυναικεία μας πλευρά, όχι (γέλια). Πρέπει να βάλουμε την αντρική μας. Κοίταξε, τα πράγματα ήρθαν έτσι γιατί τον κόσμο –όχι μόνο την Ελλάδα!- τον διοικούν τεχνοκράτες, οι οποίοι δεν καταλαβαίνουν από ευαισθησίες και τέτοια πράγματα. Έχουν να κάνουν μόνο με το κέρδος και την απόλυτη ισοπέδωση των λαών. Δεν τους ενδιαφέρει καθόλου το θέμα άνθρωπος. Και επειδή ο λαός έχασε το «εμείς», γιατί είχε μπροστά το «εγώ». Το «εμείς» μπορεί να ανατρέψει όλη αυτή την κατάσταση. Όταν συνεργαστούμε οι άνθρωποι και δεν είμαστε έρμαια της τηλεόρασης και των lifestyle. Να αντισταθούμε σ’ αυτό τον τρόπο ζωής που μας έχουν μάθει να ζούμε και να πορευόμαστε. Αυτός ο τρόπος ζωής μας οδήγησε εκεί που μας οδήγησε.

Δηλαδή;

Μας βάλανε να νιώθουμε οικονομικά πλούσιοι χωρίς να είμαστε. Ξοδεύαμε λεφτά σαν πλούσιοι. Το κράτος ήταν συνένοχο με αυτούς τους τεχνοκράτες και μας ισοπέδωσαν. Πρέπει να ξυπνήσουμε και να συνεργαστούμε εμείς οι άνθρωποι.

Οπότε η μόνη λύση που υπάρχει είναι η συνεργασία.
Είναι πολύ δύσκολο, αλλά πιστεύω δεν έχουμε άλλη επιλογή. Αν μάθεις σ’ έναν τρόπο ζωής και στη ζωή του καναπέ, να λες την άποψη σου και να βρίζεις κάποιον όχι στα μούτρα, αλλά μέσω της τηλεόρασης… εκεί την πάτησε ο κόσμος. Άφησε την τηλεόραση να τον κάνει ζούλου και ρομποτάκι.

Πριν αναφερθήκατε ότι ζούσαμε σε μία «φούσκα». Αισθανθήκατε μέλος της;
Εγώ επειδή είμαι καλλιτέχνης, έχω μία άλλη ματιά για τα πράγματα. Βεβαίως την έχω πατήσει κι εγώ! Επειδή έχω άλλη ματιά, έχω πει πολλά όχι στη ζωή μου. Πιο πολλά «όχι» απ’ όσα «ναι».

Έχετε μετανιώσει γι’ αυτά τα «όχι»;
Όχι βέβαια. Ίσα-ίσα που είμαι περήφανος για μένα που είπα «όχι». Δηλαδή να σε δελεάζει κάποιος με κάτι που θα ‘θελες πολύ, γιατί φοβόσουν το μετά.

Το τελευταίο διάστημα κάποιοι τραγουδιστές, όπως ο Νότης Σφακιανάκης και ο Γιάννης Πλούταρχος τάχθηκαν υπέρ της Χρυσής Αυγής.
Δηλαδή, είπε ο Πλούταρχος ότι είναι Χρυσή Αυγή;

Έμμεσα την υποστήριξε.
Μπορεί να το παρερμήνευσαν. Επειδή τον ξέρω τον Γιάννη, είναι πολύ γλυκό παιδί. Το θεωρώ αδύνατο. Δεν μπορώ να το πιστέψω κάτι τέτοιο.

Εσείς θα βγαίνατε δημόσια να εκφράσετε τις πολιτικές απόψεις; Στην προκειμένη αν στηρίζατε τη Χρυσή Αυγή;
Αν ήμουν, βεβαίως θα έβγαινα να το πω. Αλλά δεν είμαι. Αν ήμουν θα έβγαινα και θα έλεγα είμαι Χρυσή Αυγή γι’ αυτό και αυτό τον λόγο. Γι’ αυτό μου φαίνεται πολύ παράξενο να το πει ένα παιδί σαν τον Γιάννη. Ο καθένας μπορεί να λέει ό,τι θέλει. Δεν είναι το πρόβλημα μου αυτό.

Την άνοδο της, πως την αντιλαμβάνεστε;
Αν δεις την ιστορία εδώ και πολλά χρόνια, σε τέτοια κραχ και σε περίοδο κρίσης, σημειώνονται τέτοια ακραία φαινόμενα. Δεν συμφωνώ καθόλου. Δεν είμαι στο φασιστικό, «να τους κάνουμε», «να τους διώξουμε». Απλώς δεν συμφωνώ καθόλου με τον τρόπο που λειτουργούν. Είμαι πολύ πιο δημοκρατικό μυαλό για να δεχτώ κάτι τέτοιο. Αλλά ούτε μπορώ να κριτικάρω και να μιλήσω με τρόπο, όπως μιλάει η Κανέλλη. Και αυτό είναι φασιστικό από την μεριά της. Οk, οι άνθρωποι πρέπει να έχουν παιδεία και να αποφασίζουν τι τους κάνει καλό, να το υποστηρίζουν και να πορεύονται μ’ αυτό.  Δεν είναι ωραία αυτά: Εγώ είμαι Ολυμπιακός, εσύ Παναθηναϊκός, άντε γαμήσου. Αυτό δεν μου ταιριάζει. Δημοκρατία είναι να υποστηρίζω μέχρι τελευταίας ρανίδας του αίματος μου, το δικαίωμα να μιλήσεις, άσχετα αν εγώ έχω αντίρρηση με αυτά που λες.

Η άποψη σας σχετικά με όσα διαδραματίζονται τις τελευταίες ημέρες στην Δημόσια Ραδιοτηλεόραση;
Κοίταξε, το κράτος πρέπει να νοικοκυρέψει τον πλούτο και τα υπάρχοντα του. Τώρα βγαίνουν μισθοί -χαίρω πολύ. Τα ξέραμε όλα αυτά. Δεν μπορείς όμως να κλείνεις κάτι αντί να το νοικοκυρέψεις. Μου είπαν ότι τους συμφέρει να το κλείσουν και να το ξεκινήσουν με καινούριες προοπτικές. Είμαι σύμφωνος αν δεν χαθεί ο πλούτος της ΕΡΤ. Το να υπάρχουν τόσοι άνθρωποι που έχουν μπει με ρουσφέτια και παίρνανε κάτι μισθούς –άκουσα για έναν σύμβουλο που έπαιρνε 110.000ευρώ μισθό/χρόνο- δηλαδή έλεος! Το κράτος δίνει μία επιδότηση σ’ έναν αγρότη και δεν τον ελέγχει αν έχει επενδύσει τα λεφτά ή αν τα έφαγε στα μπουζούκια. Να δίνεις τα λεφτά ρε κερατά, αλλά να τα ελέγχεις. Έκανε πολλά αίσχη το κράτος. Δεν φταίει ο κόσμος άμα γίνεται λαμόγιο, γιατί αυτό το οδηγεί. Την πουστιά την έχουμε όλοι μέσα μας. Αν μας αφήσουν και τελείως ελεύθερους; Θα την κάνουμε μπροστά. Μην περιμένουμε από τον κόσμο να ‘ναι νομοταγής, ενώ το κράτος είναι παράνομο.

Παράλληλα βλέπουμε και μία… κόντρα μεταξύ του Αντώνη Ρέμου –με τον οποίο είστε και φίλοι- και του Νότη Σφακιανάκη.
Εγώ δεν βλέπω καμία κόντρα. Ο Αντώνης θίχτηκε μία φορά ως Χριστιανός, επειδή μίλησε άσχημα για τους Χριστιανούς και του ‘πε «Nότης ηρέμησε». Δεν άκουσα ποτέ τον Αντώνη να ασχοληθεί με αυτά που λέει ο Νότης. Εξάλλου ο Νότης είναι αυτός που ξέρουμε.
Χαίρομαι να βλέπω ανθρώπους να λένε την άποψη τους, άσχετα αν διαφωνώ μ’ αυτήν. Από εκεί και πέρα σιγά μη κάτσει να ασχοληθεί ο Αντώνης με αυτά που θα πει ο Νότης. Δεν είναι του χαρακτήρα του, ούτε το στυλ του. Μου αρέσει να λέει κάποιος την άποψη του. Το τουμπέκιασμα δεν μου αρέσει που για λόγους μάρκετινγκ και καριέρας, κρατάς μία απόσταση από τα πράγματα και δεν ασχολείσαι για να μην κάνεις λάθη στην καριέρα σου. Αυτό είναι ύποπτο.

Βάλατε ποτέ την καριέρα πάνω από την προσωπική ζωή ή το ανάποδο;
Προσπαθώ να είμαι ok με τον εαυτό μου και να κρατάω τις ισορροπίες. Και βέβαια προσέχω την δουλειά μου, να είμαι εντάξει με τα τραγούδια μου, με τους μουσικούς και με το κοινό μου.

Δεν είναι δύσκολο αυτό;
Πολύ! Το δύσκολο είναι να πάρεις την απόφαση για το πώς πρέπει να ζήσεις τη ζωή σου. Μόλις την πάρεις όλα τα άλλα έρχονται.

Στο παρελθόν είχατε δηλώσει ότι τα ραδιόφωνα δεν σας αγαπούσαν ιδιαίτερα. Πλέον οι σχέσεις έχουν περάσει στη σωστή τροχιά;
Εντάξει μπορεί να έφταιγα κι εγώ γι’ αυτό. Το κατηγορώ είναι ότι μπορεί να έχεις αντιπάθειες μ’ εμένα, αλλά άμα το τραγούδι μου σου αρέσει, παίξ’ το ρε μάγκα. Δεν σου φταίει. Εκεί μένω ακόμα κάθετος, δεν αλλάζω. Αλλά μπορεί να φταίω κι εγώ επειδή έχω αποτραβηχτεί πολλές φορές από τα πράγματα, έχω γίνει ψαράς από εκεί που ήμουν τραγουδιστής. Τα τραγούδια δεν φταίνε σε τίποτα, από τη στιγμή που έχει βγει κάτι ωραίο και σ’ αρέσει και δεν το παίζεις… είναι ύποπτο. Κάποιος δεν κάνει καλά τη δουλειά του. Από τη στιγμή που το ‘γραψε το γαμημένο τραγούδι παίξ’ το. Εκεί ας πούμε έχω παράπονο. Δεν γίνεται να έχεις τραγούδια  που βγαίνουν μέσω facebook, youtube και να μην τα ‘χεις βάλει εσύ που είναι δουλειά σου να τα ανακαλύπτεις και πληρώνεσαι γι’ αυτό.

Ωστόσο η Ταυτότητα ακούστηκε πολύ.
Άσε την Ταυτότητα. Αυτή πήγε μια χαρά! Υπάρχουν κι άλλοι δίσκοι που δεν τους πήραν καν χαμπάρι. Με ρώταγαν αν θα βγάλω κανένα καινούριο και εγώ είχα το Έμεινα εδώ. Το ρωτάγανε απλώς για να ‘χουμε να λέγαμε. Με αυτούς έχω παράπονο. Εγώ απέδειξα ότι δεν σταμάτησα να ασχολούμαι με την ουσία. Έτσι έδειξε η ιστορία μέχρι τώρα και κανείς δεν μπορεί κανείς να πει το αντίθετο. Όλα αυτά τα χρόνια που εγώ είχα απουσιάσει, τα τραγούδια υπήρχαν, στα συρτάρια όμως. Τι έπρεπε να κάνω; Τον φλώρο, να είμαι όπου να ‘ναι, για να παίζουν τα τραγούδια μου; Αυτό να το κοιτάξετε λίγο…

Ποιο είναι το «μυστικό» για να μείνει ένα τραγούδι διαχρονικό;
Πιστεύω η αλήθεια στη σύνθεση. Είναι κάποια κομμάτια που έχουν γραφτεί για να σε διασκεδάσουν λίγο και άλλα που είναι ψυχοπονιάρικα και είναι βγαλμένα σε δύσκολες ώρες. Φαίνονται από αυτά που λένε και τις συχνότητες που τα περιλαμβάνουν.

Από την Ταυτότητα και τη Γυναίκα μέσα μου υπάρχει κάποιο κομμάτι που να σας αντιπροσωπεύει περισσότερο;
Τι να πει ένας δημιουργός; Ότι έγραψα αυτό το τραγούδι και μ’ αντιπροσωπεύει; Υπάρχουν στιγμές όπως όλοι μας και ακούμε αργά το βράδυ, που έχουμε πιει ένα μπουκάλι, το Σώσε με και γινόμαστε κομμάτια, ρίχνουμε σφαλιάρα στο τραπέζι και τα παίρνει όλα μπάλα… Και υπάρχουν στιγμές που σηκώνεσαι το πρωί και τραγουδάς Τώρα είμαι εντάξει… Τα τραγούδια είναι στιγμές.

Πρόσφατα ταξιδέψατε στην Αφρική για να κάνετε συναυλίες. Τι εμπειρίες αποκομίσατε;
Ότι ο ουραγκοτάγκος είναι πολύ κοντά μου (γέλια). Η Αφρική ήταν όνειρο ζωής. Πάντα ήθελα να πάω και δεν τύχαινε, γιατί όταν με καλούσαν για κάποια συναυλία, εγώ είχα κανονίσει κάτι άλλο. Πέρασα καταπληκτικά. Πήγα για ψάρεμα, σαφάρι, σε καρχαρίες. Να φανταστείς δεν θυμάμαι πως ήταν η συναυλία, παρά μόνο ότι είχε πολύ κόσμο και ήταν ωραία. Ήταν μία δυνατή εμπειρία. Μόλις ξανά τύχει, έχω φύγει σούμπιτος.  

Έχει αλλάξει καθόλου η φιλοσοφία για τη ζωή;
Μπα, η ίδια είναι. Πιο πιτσιρικάς μπορεί να πέρασα λίγο πιο νεοπλουτίστικο στάδιο, αλλά πάντα ήμουν cool, με λίγα πράγματα και πίστευα ότι τα πιο ακριβά πράγματα στη ζωή είναι τζάμπα. Αυτά που μ’ έκαναν χαρούμενο ήταν τζάμπα. Η καλή παρέα, η φύση, η θάλασσα, τα ψαρέματα μου… Πράγματα που πολλοί τα βλέπουν πολύ επιφανειακά.

Έχετε ήδη 4 παιδιά. Είναι στα σχέδια σας να ξανά γίνετε πατέρας;
Όχι καθόλου. Όμως μου έβαλε την ιδέα μία συνάδελφος-φίλη μου, να δώσουμε λεφτά και να φτιάξουμε ένα νοσοκομείο εκεί πέρα για τους Γιατρούς χωρίς σύνορα να βοηθήσουμε με τον τρόπο μας. Σκέφτομαι όταν θα είμαι σε θέση να το κάνω αυτό, θέλω να το ονομάσω με το όνομα της κόρης μου (σ.σ. της Δέσποινας) και να την πάω εκεί. Θέλω να την «τραυματίσω» λίγο, γιατί είναι καλό να βλέπουμε και αυτή την πλευρά της ζωής. Μας κάνει να σκεφτόμαστε λίγο παραπάνω. Αυτή η κίνηση θα βοηθήσει πολλά παιδιά, αλλά και το δικό μου που είναι πιο μικρό και ζει λίγο πιο εύκολα από μερικά άλλα.

Γιατί θέλετε να την «τραυματίσετε»;
Η Δέσποινα είναι 13 στα 14 και θα το καταλάβει πάρα πολύ καλά. Θέλω να νιώθει λίγες τύψεις  όταν μου λέει «μπαμπά θέλω ένα ipad».

Πλέον τα παιδιά έχουν μάθει να μεγαλώνουν με μεγαλύτερη άνεση, όταν υπάρχει αυτή;
Κοίτα να δεις, το παιδί είναι αυτό που αγαπάς περισσότερο απ’ οτιδήποτε στον κόσμο. Αν μπορείς το μεγαλώνεις σαν βασιλόπουλο. Καλό είναι μέσα σε όλη αυτή τη διαδικασία να τους δείχνεις κι άλλες πλευρές και να μην ζουν σ’ έναν γυάλινο κόσμο.  Τα παιδιά μου έτσι τα ‘χω μεγαλώσει. Εύκολα και δύσκολα. Τα ‘χω ζορίσει αρκετές φορές.

Υπάρχει μία πληροφορία που σας θέλει τον χειμώνα να συνεργάζεστε με τον Σάκη Ρουβά.
Συζητάω διάφορα πράγματα και θα τα ξέρω σε λίγες ημέρες.

Κάνατε μία ανατρεπτική εμφάνιση με τον Κώστα Μαρτάκη στη σκηνή των MAD VMA, η οποία σχολιάστηκε. Γενικά, δίνετε βάση στις κριτικές;
Στους Κρητικούς δίνω βάση (γέλια). Η Κρήτη είναι ένας απίστευτος λαός. Μου αρέσουν οι Κρητικοί και οι Κρητικές (γέλια).
Με τον Κώστα Μαρτάκη γνωριζόμαστε οικογενειακώς. Είναι ένας πανέμορφος άνδρας με πολύ γλυκιά φωνή και μου ήταν πολύ εύκολο. Από το MAD μου πρότειναν να πούμε μαζί το τραγούδι που έχω γράψει με την Βίκυ Γεροθόδωρου ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσε να γίνει.

Τι σας έκανε να πείτε «ναι» στην πρόταση του MAD και να συμμετέχετε στα βραβεία;
Έλα ντε… Οι κακές παρέες! (γέλια).

Η φούστα με το παντελόνι που φορούσατε, ήταν δική σας επιλογή;
Δεν φορούσα καμία φούστα, αλλά ήταν ένα ριχτό που ήταν κρεμασμένο πίσω μου. Όπως σου είπα μου αρέσουν οι Κρητικοί... 

Δεν υπάρχουν σχόλια: