Σελίδες

Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2013

Θάνος Μικρούτσικος: «Σέβομαι τα λάθη μου, όσο και τα καλά που έχω κάνει»


Συνέντευξη στον Παναγιώτη Μουλόπουλο
 Λίγες ημέρες πριν τις δύο εμφανίσεις στη σκηνή του «Παλλάς», ο Θάνος Μικρούτσικος, ο Μανώλης Μητσιάς, ο Δημήτρης Μπάσης, ο Γιάννης Κότσιρας και οι συνεργάτες τους, βρέθηκαν στο studio“Sofita” (Λεωφ. Βουλιαγμένης 272, Αγ. Δημήτριος), για να πραγματοποιήσουν τις πρόβες τους. Αφορμή, η μουσική παράσταση: «Πάντα γελαστοί και γελασμένοι» που θα παρουσιαστεί την ερχόμενη εβδομάδα στο "Παλλάς". 
Έτσι, συναντήσαμε τον Θάνο Μικρούτσικο, ο οποίος μιλά ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στη citypress.grγια την ιδέα της μουσικής, αυτής, παράστασης, για το λαϊκό τραγούδι που είναι «στο DNA του Έλληνα» και την εκάστοτε επιτυχία, αλλά και για τα προβλήματα της καθημερινότητας. Επιπλέον, ο γνωστός συνθέτης, παραδέχεται ότι έχει κάνει λάθη, μας αποκαλύπτει ποιους τραγουδιστές της νεότερης γενιάς θεωρεί «θησαυρούς» και εξηγεί ποιος είναι ο λάθος δρόμος που έχει πάρει η κυβέρνηση.

«Πάντα γελαστοί και γελασμένοι» ο τίτλος της μουσικής σας παράστασης, όπου παρουσιάζεται για πρώτη φορά όλα τα λαϊκά τραγούδια που έχετε γράψει. Πώς προέκυψε αυτή η ιδέα;
Αυτή η ιδέα προέκυψε από το γεγονός ότι εγώ, μη ανήκοντας στον χώρο του λαϊκού τραγουδιού και από την καταγωγή μου και από τις σπουδές μου και από την μουσική μου παιδεία, αλλά και από τον τρόπο που γράφω μουσική εδώ και πάρα πολλά χρόνια, είχα αρχίσει να κάνω κάποια τραγούδια που πήγαιναν προς το χώρο του λαϊκού τραγουδιού και είχα αρχίσει να εκπλήσσομαι. Κυρίως, η έκπληξη μου ήταν μεγάλη, όταν πριν από 31 χρόνια κάνω το «Με μία πιρόγα φεύγεις και γυρίζεις», το Ερωτικό. Ένα τραγούδι που έγινε αυτόματα πανελλαδική επιτυχία μεγάλης εμβέλειας. Είχα απορήσει: Πως εγώ που δεν ανήκω εκεί, πως είναι δυνατόν να γράφω ένα τραγούδι λαϊκό –υπό την έννοια της φόρμας- και να κάνει τέτοια επιτυχία.
Εγώ δεν γράφω τραγούδια, ξέρεις, προσδιορίζοντας εκ των προτέρων «τώρα θα γράψω ένα ροκ», «μία μπαλάντα». Αυτό το οποίο προκύπτει έχει να κάνει με τον τρόπο που μελοποιώ: Ένα κείμενο, ένα στίχο, ένα ποίημα, κι αυτό προσδιορίζει που πάω. Είδα να μαζεύονται τραγούδια, μερικά από τα οποία να γίνονται αφάνταστες επιτυχίες, τραγούδια που τραγουδήθηκαν και τραγουδιούνται ευρύτατα όσα χρόνια κι αν περάσουν.
Γύρω στα τέλη της δεκαετίας του ’90 είχα σκεφτεί να μαζέψω αυτό το υλικό, μέσα στο έργο μου, και να το κάνω ένα τετραπλό cd και να πω ότι είναι τραγούδια λαϊκού αισθήματος του Θάνου Μικρούτσικου. Τότε υπήρχε η δισκογραφία! Δεν έγινε για κάποιο λόγο, επειδή είχα πολύ δουλειά, και έμενε στο κεφάλι μου σα σκέψη, αλλά όταν επανήλθε η σκέψη, η δισκογραφία δεν υπάρχει πια.
Παρόλα αυτά, αυτή η ιδέα θα μ’ άρεσε να τη δείξω στον κόσμο, από πλευράς live. Έτσι, το είπα στο Μανώλη Μητσιά που είναι ένας μεγάλος τραγουδιστής και συνεργάτης που τραγούδησε με καταπληκτικό τρόπο το 1982 την «Πιρόγα» και μετά κάναμε το «Υπέροχα μονάχοι», και δύο τραγουδιστές, τον Γιάννη Κότσιρα και τον Δημήτρη Μπάση, που τους θεωρώ έξοχους τραγουδιστές στο νεότερο λαϊκό τραγούδι, και έτσι έχουμε αυτές τις παραστάσεις στο «Παλλάς»…

Κάποιο λαϊκό τραγούδι είναι πιο εύκολο να γίνει επιτυχία;
Τίποτα δεν είναι εύκολο να γίνει επιτυχία. Πρώτα απ’ όλα, αν ήταν εύκολο, θα γινόταν για το τραγούδι που κάνουμε εμείς, όχι το εμπορευματοποιημένο και το τυποποιημένο.Μιλάω για το τραγούδι όπως το ‘κανε ο Χατζιδάκις, ο Θεοδωράκης, ο Ξαρχάκος, εγώ, ο Λοΐζος, ο Κραουνάκης και οι πιο επόμενοι τραγουδοποιοί, όπως: Κατσιμιχαίοι, Πορτοκάλογλου, Μάλαμας, Θηβαίος… Για όλους εμάς η επιτυχία δεν είναι κάτι που μπορεί να προσδιοριστεί εκ των προτέρων και δεν είναι εύκολη.
Για το λαϊκό που λέτε, έχετε ίσως κάποιο δίκιο στο εξής: Η Ελλάδα είναι το σταυροδρόμι δύσης και ανατολής. Το λαϊκό τραγούδι από το 1920 που ήρθαν οι πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία μέχρι σήμερα, έχει μπει στο DNA μας. Κάποια τραγούδια που είναι κλασικά λαϊκά, όπως η «Συννεφιασμένη Κυριακή» και η «Αχάριστη» του Τσιτσάνη, η «Φραγκοσυριανή» του Βαμβακάρη ή τα λαϊκά τραγούδια που έγραψε αρχές του ’60 ο Θεοδωράκης είναι τραγούδια που μπορούν να μπουν στο DNA του Έλληνα.

Διαβάστε παρακάτω την υπόλοιπη συνέντευξη:

Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2013

Ομάδα “Anima”: «Χωρίς επαφή, οι κοινωνίες δεν προχωράνε»

Συνέντευξη στον Παναγιώτη Μουλόπουλο

Η Όλγα Νικολαΐδου, η Στέλλα Νούλη και η Βασιλική Τσεκούρα είναι τα μέλη της ομάδας “Anima”, με κύρια εκπρόσωπο τη σκηνοθέτη Ρουμπίνη Μποσχοχωρίτη. Τη φετινή καλλιτεχνική περίοδο, παρουσιάζουν με επιτυχία, τον «Ιούλιο Καίσαρα| Scripta Femina», στο Studio του Κινητήρα. Η ομάδα, μιλά στη citypress.gr, για την παράσταση που παρουσιάζουν, για τις διαφορές μεταξύ των δύο φύλων στη σημερινή εποχή,  αλλά και για το μέλλον των ομάδων στην χώρα μας.

Παρουσιάζετε στο Studio του Κινητήρα μία διαφορετική ανάγνωση της ιστορίας του Ιούλιου Καίσαρα. Βλέποντας την αποδοχή του κόσμου, θεωρείτε ότι πετύχατε τον στόχο σας;
ΡΟΥΜΠΙΝΗ ΜΟΣΧΟΧΩΡΙΤΗ: Αν εννοείται εμπορικά, αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη μέση των παραστάσεων και δεν έχουμε ‘κάνει ταμείο’, όπως συνηθίζεται να λέγεται, ωστόσο η παράσταση πηγαίνει καλά. Πήραμε και δυο μέρες παράταση, καθώς την επόμενη εβδομάδα ανεβαίνει στον Κινητήρα, μια άλλη παράσταση. Ανεξάρτητα όμως από αυτό, ο στόχος της ομάδας  έχει επιτευχθεί, με την έννοια ότι, ύστερα από πολλούς μήνες προβών και έρευνας, δομήθηκε η δραματουργία του έργου και η παράσταση ανέβηκε.
ΟΛΓΑ ΝΙΚΟΛΑΙΔΟΥ: Δε νομίζω ότι το ζήτημα είναι η αποδοχή, ή η απόρριψη. Το σημαντικό, τόσο στην ζωή, όσο και στο θέατρο, είναι να καταφέρνεις να μοιραστείς με άλλους ανθρώπους μια ιστορία. Στο βαθμό που αυτό γίνεται, με την παράσταση «Ιούλιος Καίσαρας : Scripta Femina», για μένα, ο στόχος έχει επιτευχθεί.
ΣΤΈΛΛΑ ΝΟΥΛΗ: Κατά τη γνώμη μου οι στόχοι της παράστασης είναι ανεξάρτητοι από την αποδοχή ή μη από τον κόσμο.Κάποιοι έχουν σίγουρα επιτευχθεί.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΣΕΚΟΥΡΑ: Το αν έχουμε πετύχει τον στόχο μας είναι πολύ νωρίς για να το κρίνω. Ο διάλογος όμως με τους ανθρώπους που έρχονται στην παράσταση είναι συνεχής και αυτό είναι από τις ομορφιές κάθε παράστασης.

Πόσο δύσκολο είναι να μην αλλοιωθεί η ιστορία και μπερδέψει τον κόσμο;
ΣΤΈΛΛΑ ΝΟΥΛΗ: Οταν κανείς ξέρει μια ιστορία καλά και αποπειράται να την αφηγηθεί συνήθως γίνεται αντιληπτός.Και στην παράσταση την ιστορία που λέμε την ξέρουμε καλά, γιατί τη φτιάξαμε εμείς, παίρνοντας σαν αφορμή αυτή του Καίσαρα.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΣΕΚΟΥΡΑ: Η ιστορία είναι αρκετά καθαρή. Εξάλλου το θέμα δεν ήταν να πούμε με ακρίβεια την ιστορία του Ιούλιου Καίσαρα όσο το να δώσουμε κάποιο φως στους ανθρώπους που ζούνε στο πλάι εκείνων που ασκούν εξουσία και πιο συγκεκριμένα κάποιων εκ των  γυναικών που υπήρχαν στην ζωή του Ιούλιου Καίσαρα.
ΟΛΓΑ ΝΙΚΟΛΑΙΔΟΥ: Πρόκειται για μία παράσταση που απλά χρησιμοποιεί κάποια ιστορικά γεγονότα. Όπως έχει πει ο Άμος Οζ, τα γεγονότα, πολύ συχνά, έχουν την τάση να κρύβουν την αλήθεια. Θέλω να πιστεύω ότι σε αυτή την παράσταση αναζητάμε την αλήθεια, πέρα από τα γεγονότα. Στο θέατρο αυτό που ενδιαφέρει δεν είναι η Ιστορία, αλλά οι προσωπικές  και βιωματικές ιστορίες. Όταν αυτές ακολουθούν μια ειλικρινή και ξεκάθαρη συναισθηματική διαδρομή, ούτε αλλοιώνονται, ούτε μπερδεύουν.
ΡΟΥΜΠΙΝΗ ΜΟΣΧΟΧΩΡΊΤΗ: Νομίζω ότι τα κορίτσια με κάλυψαν. Το μόνο που θέλω να προσθέσω είναι, ότι από την αρχή της έρευνάς μας, επανερχόμασταν ξανά και ξανά, στον ίδιο στόχο: να πούμε μια ιστορία, κατανοητή και ξεκάθαρη.

Οι πρωταγωνίστριες της ιστορίας αρθρώνουν το δικό τους λόγο, για τις πράξεις των αντρών τους. Είναι εύκολο στη σημερινή εποχή να επιτευχθεί αυτό;
ΡΟΥΜΠΙΝΗ ΜΟΣΧΟΧΩΡΙΤΗ: Στη σημερινή εποχή πρέπει να υπάρξει διάλογος τόσο των δύο φύλων, όσο και όλων των ανθρώπων, ώστε να εξελίσσονται οι σχέσεις, οι καταστάσεις και οι συνθήκες. Χωρίς επαφή, διάλογο και μοίρασμα, όχι μόνο των φύλων, αλλά και των κοινωνικών τάξεων, των λαών, των πολιτισμών, οι κοινωνίες δεν προχωράνε.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΣΕΚΟΥΡΑ: Στην σημερινή εποχή το να αρθρώσεις λόγο είναι απλό. Το θέμα είναι τι έχεις να πεις και με τι σθένος το λες.
ΣΤΈΛΛΑ ΝΟΥΛΗ: Σίγουρα πολύ ευκολότερο απ' οτι κάποτε.Αλλά κι αυτό δεν είναι απόλυτο.
ΟΛΓΑ ΝΙΚΟΛΑΙΔΟΥ:  Σε όλες τις εποχές το να αρθρώνεις έναν δικό σου λόγο, είναι δύσκολο. Συνήθως, «παπαγαλίζεις» και αναπαράγεις τα λόγια άλλων.




 Διαβάστε παρακάτω την υπόλοιπη συνέντευξη:

Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2013

"Η αγάπη έρχεται στο τέλος" το νέο single του Αντώνη Ρέμου!!

Το ακούσαμε πρώτη φορά στην διαφήμιση της "Lacta". Ήρθε η στιγμή λοιπόν να το ακούσουμε και ολόκληρο. Ο λόγος για το νέο single του Αντώνη Ρέμου με τίτλο "Η αγάπη έρχεται στο τέλος", το οποίο από σήμερα παίζει αποκλειστικά στον "89,9 ΔΡΟΜΟΣ FM".


Το νέο τραγούδι του Αντώνη Ρέμου αναμένεται να γίνει επιτυχία καθώς πριν καν κυκλοφορήσει ολόκληρο, είχε ήδη τεράστια απήχηση στο κοινό. Το "Η αγάπη έρχεται στο τέλος" είναι σε μουσική του Δημήτρη Κοντόπουλου και σε στίχους του Νίκου Μωραΐτη.

Ακούστε το παρακάτω :