Σελίδες

Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013

Σοφία Βογιατζάκη: ''Με το γέλιο αντιμετωπίζω και ξορκίζω τις δυσκολίες''


Του Παναγιώτη Μουλόπουλου
Δέκα ηθοποιοί, ο καθένας με τη δική του πορεία στον χώρο της υποκριτικής, ετοιμάζονται να ξανά περάσουν από μία διαφορετική «Οντισιόν» για τις ανάγκες της ομώνυμης μουσικό-χορευτικής παράστασης που έχει επιμεληθεί ο Αλέξανδρος Ρήγας, έχοντας στο πλευρό του τον Παντελή Καναράκη και τον Στέλιο Κάτσαρη.
Σε αυτή την εναλλακτική πρόταση της νυχτερινής ζωής στην Αθήνα, οι: Γιάννης Μποσταντζόγλου, Σωτήρης Καλυβάτσης, Σοφία Βογιατζάκη, Νατάσα Καλογρίδη, Λευτέρης Ελευθερίου, Ζώγια Σεβαστιανού, Βίκυ Κάβουρα, Υακίνθη Παπαδοπούλου, Ευθύμης Ζησάκης, Στέλιος Κάτσαρηςανεβαίνουν στη σκηνή του «FIX», ώστε να χαρίσουν γέλιο στους θαμώνες του νυχτερινού κέντρου επί της λεωφόρου Συγγρού, αλλά και να διεκδικήσουν το δικό τους μερίδιο δόξας.
Λίγο πριν την μεγάλη πρεμιέρα του νέου, αυτού, εγχειρήματος συναντήσαμε στο νυχτερινό κέντρο «FIX» τρεις από τους πρωταγωνιστές. Σ’ ένα από τα διαλείμματα των πολύωρων προβών, ο Λευτέρης Ελευθερίου, ο Ευθύμης Ζησάκης και η Σοφία Βογιατζάκη, μιλούν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στη citypress.gr!
Η Σοφία Βογιατζάκη τρέχει τον δικό της «μαραθώνιο» φέτος, αφού πρωταγωνιστεί στο «Να ζει κανείς ή να μην ζει» στο Θέατρο της Κάτιας Δανδουλάκη, στα «Κορίτσια απ’ την αρχή» του Αγγέλων Βήμα, στο «Cine Shamone» στο Shamone του Φώτη Σεργουλόπουλου και τώρα στην «Οντισιόν» του «FIX». Η γνωστή ηθοποιός μιλά για τη «χαρά της που έχει δουλειά, αλλά και για το γεγονός ότι αναγκάζεται να κάνει αυτές τις δουλειές για να επιβιώσει, όπου και πάλι δεν τα καταφέρνει». Επίσης, μας μιλά για τις δύο αποτυχημένες οντισιόν που πέρασε, εκ των οποίων η μία τις άνοιξε τις πόρτες για το «Είσαι το ταίρι μου», αλλά και για τις υπερβολές που έχουμε στη χώρα μας, το γέλιο και την απουσία της από την τηλεόραση.

«Οντισιόν» ο τίτλος του νέου «στοιχήματος» που βάζετε! Πείτε μας λίγα λόγια γι’ αυτή την παράσταση…
Είναι το νέο στοίχημα που βάζει κυρίως ο Αλέξανδρος Ρήγας και μετά όλοι οι υπόλοιποι τον ακολουθούμε. Γίνετε μία οντισιόν σ’ ένα νυχτερινό μαγαζί, το οποίο πρόκειται να ανοίξει σε 10 ημέρες και ο επιχειρηματίας (Γιάννης Μποσταντζόγλου) και ψάχνει να στελεχώσει το πρόγραμμα με υλικό. Έτσι, περνάμε από κάθε καρυδιάς καρύδι, για να πιάσουμε τα λεφτά.
Από εσάς τι θα δούμε στη σκηνή του «FIX»;
Εγώ κάνω μία πολύ έντεχνη, η οποία έχει μείνει πίσω στην καριέρα της, γιατί όλα αυτά τα χρόνια με όποιους έμπλεκε –από μαγαζιά μέχρι εντέχνους- την ήθελαν μόνο για το κορμί της…
Νέοι ανερχόμενοι καλλιτέχνες παρουσιάζονται στην «Οντισιόν» του FIX διεκδικώντας μία θέση εργασίας. Εσείς θυμάστε ποια ήταν η πρώτη οντισιόν που περάσατε;
Έχω να σου πω, ότι γενικώς στη ζωή μου, έχω πάει δύο φορές σε οντισιόν. Με το που τελείωσα τη σχολή, πήγα και έπιασα δουλειά στα beauty free shops στο αεροδρόμιο. Δεν πίστευα στην διαδικασία των οντισιών και έλεγα ότι δεν είναι δυνατόν ένας σκηνοθέτης, όσο οξυδαρκής και έξυπνος να είναι, πως μπορεί να καταλάβει μέσα σε 5 λεπτά αν μπορείς να κάνεις τον ρόλο ή όχι. Δεν πίστευα στη διαδικασία και δεν λειτουργούσα. 
Και τις δύο φορές που πήγα σε οντισιόν ήταν και οι δύο αποτυχημένες! Η δεύτερη –πιο καρά αποτυχημένη-, λοιπόν, ήταν αυτή που μου άνοιξε όλες τις πόρτες, που έγινε το «Είσαι το ταίρι μου» και έγιναν όλα αυτά. Έκλαιγα, χτυπιόμουν που δεν μπορούσα να κάνω αυτά που έλεγαν. Ήταν εκεί ο σεναριογράφος (Λευτέρης Παπαπέτρου) του «Είσαι το ταίρι μου»  που έκανε διασκευή-απόδοση του συγκεκριμένου θεατρικού έργου, και όταν έγραψε το «Ταίρι» μετά από κάποιο διάστημα, με θυμόταν απ’ αυτή την αποτυχημένη οντισιόν. Τότε έπαιζα στο θέατρο «Άνοιξης» και με πήρε τηλέφωνο ότι ήθελε να με δει…
Πιστεύετε ότι ακόμα και σήμερα δεν υπάρχει πιο αξιοκρατικό το «σύστημα»;

Δεν είμαι το κατάλληλο πρόσωπο να μιλήσει, γιατί δεν ξέρω αν είναι αξιοκρατικό ή όχι. Βάση της δικής μου εμπειρίας, δεν πιστεύω στα παρεάκια, στις κλίκες που λένε κάποιοι ότι «δεν έχω κάνει πράγματα γιατί είναι τα παρεάκια». Οι παρέες δημιουργούνται μέσα από τις δουλειές. Εγώ δεν ήξερα κανέναν, δεν με ήξερε κανένας… Η μία δουλειά έφερε την άλλη, μέσα από τη δουλειά έκανα φίλους ανθρώπους να με εμπιστεύονται και να τους εμπιστεύομαι…
Αντιλαμβάνομαι ότι είναι λογικό ένας σκηνοθέτης να παίρνει ηθοποιούς που έχουν κοινή γλώσσα και κοινό κώδικα, για να μη χάνουν χρόνο στις πρόβες. Ο χρόνος πιέζει πάντα. Ο μόνος τρόπος για να κερδίζεις πράγματα στη ζωή είναι με τη δουλειά και τη τύχη. Θεωρώ ότι ήμουν πολύ τυχερή! Πώς θα σου ανοίξει η πρώτη πόρτα είναι θέμα τύχης, από εκεί και πέρα είναι θέμα δουλειάς και προσωπικής αντιμετώπισης και στάσης απέναντι στα πράγματα. 
Η μία δουλειά φέρνει την άλλη, αλλά όλοι έχουμε περάσει σεζόν που δεν δουλεύαμε, γιατί δεν γινόταν να απορροφηθούμε όλοι.
Θεωρείτε ότι είναι ακραίο, ακόμα και σήμερα, να υπάρχουν τόσοι πολλοί ηθοποιοί;
Ούτως ή άλλως είμαστε η χώρα της υπερβολής, ούτως ή άλλως είμαστε άνθρωποι χωρίς μέτρο, γι’ αυτό και έχουμε έρθει σ’ αυτή τη κατάσταση που ήρθαμε και μας φταίνε όλα, όπως το σύστημα και οι πολιτικοί. Εμείς που είμαστε μέσα σε όλο αυτό; Εμείς δεν φταίμε ποτέ; Τόσα χρόνια εμείς ψηφίζαμε αυτούς τους πολιτικούς, εμείς είχαμε βολευτεί, κοιτάζαμε την πάρτη μας για να βολέψουμε τον ανιψιό, γιο, εγγονό, γνωστό, φίλο μου, με τα ρουσφέτια στις δουλειές. Είναι θέμα νοοτροπίας! Παν μέτρον άριστο… Δεν είναι τυχαίο που έλεγαν οι αρχαίοι και δεν είναι τυχαίο που βγήκε σ’ αυτή τη χώρα… Ανέκαθεν ήμασταν άνθρωποι χωρίς μέτρο και της υπερβολής!
«Να ζει κανείς ή να μην ζει», «Κορίτσια από την αρχή», «Cine Shamone» και τώρα ετοιμάζεστε να περάσετε από… «Οντισιόν». Είστε έτοιμη γι’ αυτόν τον τρελό «μαραθώνιο»;
Το κάνω περίπου δύο μήνες! Κοίταξε, από τη μία είμαι πολύ χαρούμενη γιατί υπάρχει δουλειά, από την άλλη δεν είμαι χαρούμενη γιατί αναγκάζομαι να κάνω όλες αυτές τις δουλειές για να επιβιώσω! Και πάλι δεν τα καταφέρω έχω να σου πω. Οι λογαριασμοί μαζεύονται, βέβαια, και δεν μπορώ να ανταπεξέλθω όσες δουλειές κι αν κάνω. Είμαι τυχερή, ευτυχής και ευγνώμων που κάνω μία δουλειά που αγαπώ πολύ και δεν με κουράζει. Δεν θα σου πω ποτέ «κουράστηκα»! Μπορώ να δουλεύω 24 ώρες το 24ωρο! Είμαι ευγνώμων μ’ αυτό που μου συμβαίνει. Την αγαπάω αυτή τη δουλειά! Όταν κάνω μία δουλειά που δεν μ’ αρέσει καθόλου, θα κουραστώ από το πρώτο δευτερόλεπτο και θα φύγω.
Επειδή και στις τρεις παραστάσεις που παρουσιάζετε φέτος, κυριαρχεί το γέλιο. Στη ζωή σας, τι ρόλο παίζει;
Το γέλιο είναι ο τρόπος μου να αντιμετωπίζω και να ξορκίζω τις δυσκολίες και όλη αυτή τη ζοφερή πραγματικότητα που ζούμε. Χαίρομαι πολύ που μέσα από τις παραστάσεις και τις δουλειές μας, μπορούμε να κάνουμε τον κόσμο για μία-δύο ώρες να γελάει. 
Θα ήθελα πάρα πολύ να είχα τον χρόνο να κάνω κι εγώ το ίδιο! Χαίρομαι όταν βλέπω συναδέλφους σε παραστάσεις και γελάω και περνάω πολύ καλά…Είναι ευλογία!
Στα καμαρίνια έρχονται και μου λένε «σας ευχαριστούμε που μας κάνετε και γελάμε» και τους απαντάω ότι «χαίρομαι πάρα πολύ και θα ήθελα κι εγώ αυτό το στανταράκι να έχω κάποιους να γελάω».
Κάποιοι συνάδελφοι σας, ενοχλούνται όταν προβάλλονται σε επανάληψη παλιότερες σειρές. Σας ενοχλεί που μέχρι και σήμερα προβάλλεται το «Είσαι το ταίρι μου»;
Γιατί να με ενοχλεί; Είναι μία δουλειά που την έχουμε κάνει, την έχω αγαπήσει πάρα πολύ! Ίσα-ίσα, όταν την βλέπω, συγκινούμαι και θυμάμαι όλα αυτά που περάσαμε και είναι σαν τα ζω εκείνη τη στιγμή.
Να με ενοχλεί με την άποψη ότι καίγομαι, δεν παίρνω δικαιώματα και όλα αυτά; Δεν έχω τέτοια αγάπη μου, εγώ! Προσπαθώ να κρατάω τα θετικά πράγματα στη ζωή μου από όλα! Δεν θα κάτσω να μιζεριάσω και να γκρινιάζω για τέτοιου τύπου… Βάση του χαραχτήρα μου, μου φαίνονται ανόητα –για μένα!
Έχουμε πολύ καιρό να σας δούμε στην τηλεόραση. Σας λείπει η τηλεόραση;
Μου λείπει η τηλεόραση, γιατί είναι ένα μέσο και μία διαδικασία δουλειάς που την αγαπώ πάρα πολύ. Η τηλεόραση με έχει βοηθήσει, μ’ έχει κάνει γνωστή στον κόσμο, έχω περάσει καλά, έχω κάνει πράγματα που έχω κατά ευχαριστηθεί και τα ‘χω κατά χαρεί. Μου λείπει που δεν μπορώ να κάνω!
Τέλος, θα ήθελα να μου πείτε 3 λόγους που πρέπει να έρθει ο κόσμος να δει την «Οντισιόν» στο “FIX”.
Ο πρώτος λόγος είναι ο Αλέξανδρος Ρήγας-Παντελής Καναράκης-Στέλιος  Κάτσαρης και όλοι οι άνθρωποι που δουλεύουν είναι…εγγύηση, με «κεφάλι» τον Ρήγα. Ξέρεις ότι θα πάω και θα περάσω καλά. Έχει δώσει ο άνθρωπος τις εξετάσεις του, χρόνια τώρα, και εμείς όταν μας παίρνει τηλέφωνο, δεν τον ρωτάμε καν τι θα κάνουμε! Και τίποτα να μην κάνουμε ή ένα πέρασμα, δεν έχουμε θέμα.
Δεύτερον, είναι δύο σε ένα. Είναι μία μουσικό θεατρική παράσταση με αυθεντικό λαϊκό πρόγραμμα που κρατάει ο Νίκος Μακρόπουλος, σ’ ένα πάντρεμα πολύ έξυπνο και εμπνευσμένο!
Τρίτον, οι τιμές είναι πάρα πολύ προσιτές και καλές για να δεις και παράσταση και μπουζούκι σε μία βραδιά. Θα πληρώσεις αυτό που μπορείς να πληρώσεις και θα φύγεις πλήρης… Θα τα ‘χεις δει όλα! (γέλια).

INFO:
Σύμφωνα με το σενάριο, οι παραπάνω ηθοποιοί θα προσπαθήσουν μέσα από αγαπημένα ελληνικά και ξένα τραγούδια, να κατακτήσουν με το ταλέντο τους τον ιδιοκτήτη του κέντρου (Γ. Μποσταντζόγλου) και το μαέστρο της παράστασης (Σ. Καλυβάτση). Και εφόσον ολοκληρωθεί η «Οντισιόν», μετά τι γίνεται; Τη σκυτάλη αναλαμβάνει ο Νίκος Μακρόπουλος, απογειώνοντας την διασκέδαση με τις δικές του λαϊκές επιτυχίες.
Έτσι, το «FIX» από την Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου και κάθε Παρασκευή & Σάββατο, θα έχει στο πρώτο μέρος τη μουσικό-χορευτική παράσταση «Οντισιόν» και ύστερα το Νίκο Μακρόπουλο επί σκηνής!

Δεν υπάρχουν σχόλια: