Σελίδες

Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2012

Δέσποινα Ολυμπίου: «Ο έρωτας με κάνει να θέλω να γίνομαι καλύτερη»

Συνέντευξη στον Παναγιώτη Μουλόπουλο
Η Δέσποινα Ολυμπίου δεν είναι μόνο όμορφη και ευγενική, αλλά και εξαιρετικά ταλαντούχα, αφού διαθέτει ένα «πλούσιο» ρεπερτόριο. Και αυτό το αποδεικνύει κάθε Παρασκευή & Σάββατο στο Up Stage του «Γυάλινου Μουσικού Θεάτρου». Εμείς τη συναντήσαμε και μίλησε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στη citypress.gr, για "Τα τραγούδια των φίλων της", τον ρόλο της φιλίας και του έρωτα στη ζωή της, για την απαισιοδοξία εν μέσω κρίσης, τη διαχείριση της προσωπικής της εικόνας, για όσα έχουν γραφτεί για εκείνη και άλλα…


• Σε συναντάμε στο «Up Stage» του «Γυάλινου Μουσικού Θεάτρου», όπου παρουσιάζεις την μουσική παράσταση «Τα τραγούδια των φίλων μου». Μίλησε μας γι’ αυτή, την εναλλακτική πρόταση…
Αναρωτήθηκα τι θα ήταν αυτό που θα έκανε τον κάθε έναν από εμάς να ξεχαστεί για λίγο και να ξεκουραστεί σε μια εποχή που επικρατεί φόβος και κακή διάθεση. Σίγουρα η μουσική είναι ένας τρόπος να χαλαρώσεις, να διασκεδάσεις, να ξεδώσεις, και να νιώσεις ότι δεν είσαι μόνος. Με «τα τραγούδια των φίλων μου» τραγουδώ εκτός από τις δικές μου επιλογές και ό,τι μου ζητήσουν όσοι με τιμούν με την παρουσία τους για να τους ευχαριστήσω, αλλά και για να νιώσουμε πως είμαστε σε ένα σαλόνι ενός ζεστού χώρου στο οποίο γινόμαστε όλοι ένα, με ειλικρίνεια και απλότητα. Αν λοιπόν έχεις ένα καλό σύνολο τραγουδιών σε ένα χώρο με “καθαρά” ποτά και χαμηλές τιμές κάνεις τον τέλειο συνδυασμό.

• Το… μότο της παράστασης είναι «Όλα αρχίζουν εδώ». Για εσένα, τι αρχίζει σ’ αυτή την περίοδο;
Πάντα κάτι αρχίζει και κάτι τελειώνει, ακολουθώντας μια ροή χωρίς να ξέρουμε αρχίζοντας κάτι ποιο θα είναι το τέλος του. Το σίγουρο είναι πως στο πρόγραμμα ενώ υπάρχει μια δομή που ακολουθούμε αυτή μετατρέπεται αναλόγως της διάθεσης του κόσμου και τη δικής μου κάθε φορά, και αυτό είναι και η ιδιαιτερότητά του. Κάθε περίοδο της ζωής μου θέλω να είμαι δημιουργική, έχω ανάγκη από συναισθηματική δραστηριότητα γιατί αυτό με κάνει να νιώθω ζωντανή.
• Επί σκηνής βρίσκεσαι με φίλους και «μιλάτε» με τα μάτια. Είναι δύσκολο να βρεις συνεργάτες με κοινούς κώδικες επικοινωνίας, αλλά και χημεία;
Ναι είναι αρκετά δύσκολο, αλλά μεγαλώνοντας και έχοντας πια την εμπειρία και τη σιγουριά για το τι πραγματικά θέλω και μου ταιριάζει, το έχω καταφέρει. Έχω στην ομάδα μου, γιατί ομάδα είμαστε, πολύ καλούς μουσικούς, αλλά και πολύ καλές ψυχές. Είναι σημαντικό για την απόδοσή μου να έχω κοντά μου πρόσωπα που με νοιάζουν και με νοιάζονται, αλλά και ως μουσικοί να με «φτιάχνουν» με τον τρόπο που παίζουν. Για να δέσει ένα μουσικό σχήμα πρέπει ο ένας να σέβεται τον άλλον και να αλληλοσυμπληρώνονται, να υπάρχει αρμονία μεταξύ μας όπως και στη μουσική.

• Τι ρόλο παίζει η φιλία στη ζωή σου;
Χωρίς φίλες και φίλους θα ήμουν μια δυστυχισμένη φτωχή ύπαρξη. Επενδύω πολύ στη φιλία και τη θεωρώ σημαντικό παράγοντα στη ζωή μου. Η φιλία θέλει δόσιμο και είναι πολύ ωραίο πράγμα να ξέρεις να δίνεις και να ανταμοίβεσαι γι αυτό. Αν δεν έχεις φίλους να μοιραστείς τη χαρά σου δεν έχει αξία η χαρά. Σκεφτείτε το λίγο.. όταν μας συμβαίνει κάτι πολύ ωραίο ή αναπάντεχο δε θέλουμε να το μοιραστούμε με κάποιον δικό μας άνθρωπο; Το ίδιο φυσικά συμβαίνει και με τα δυσάρεστα της ζωής. Η φιλία είναι μια πηγή που αντλείς δύναμη και ενέργεια.
• Έχεις νιώσει την εγκατάλειψη από άτομα που ένιωθες ότι είναι φίλοι σου;
Ένιωσα προδοσία και απογοήτευση από άτομα που έκανα παρέα, δεν ήταν φίλοι. Από τις επίλεκτες και επίλεκτους της ζωής μου στο κομμάτι της φιλίας δεν έχω απογοητευτεί. Η ζωή μας είναι γεμάτη από διαρκείς μάχες επιβίωσης και ψυχικής πάλης. Η αληθινή φιλία δεν έχει ανταγωνισμούς και αν ξέρεις να επιλέγεις τέτοια άτομα αλλά και να ξέρεις να νικάς τον εγωισμό σου, τότε λογικά έχεις αληθινούς φίλους.

Διαβάστε παρακάτω την υπόλοιπη συνέντευξη : 


• Στο «Up Stage» μεταφέρεις αισιοδοξία και χαμόγελο στον κόσμο. Εσένα, η κρίση που βιώνουμε σαν χώρα, σ’ έχει κάνει να απαισιοδοξείς;
Δε νομίζω να υπάρχει άτομο με μια κοινή λογική που να μην έχει προβληματιστεί με την υπάρχουσα κατάσταση, πόσο μάλλον και όταν αυτή η κατάσταση χτυπάει την πόρτα του σπιτιού του και της δουλειάς του. Ακόμα και αυτοί που έχουν αρκετά χρήματα βλέπω πως προβληματίζονται και φοβούνται. Ο κάθε ένας στον τομέα του έχει επηρεαστεί. Παρόλα αυτά έχω μάθει από παιδί να αγωνίζομαι και να πηγαίνω ακόμα και κόντρα στο καθιερωμένο φτάνει να ακολουθώ το ένστικτό μου, να νιώθω καλά με τις αποφάσεις μου και να βγάζω τα απαραίτητα για να ζω καλά και με αξιοπρέπεια.
• Τον τελευταίο καιρό ακούγεται δυνατά το νέο σου single, «Δεν σ’ αφήνω απ’ τα μάτια μου». Το έχεις πει ποτέ σε κάποια σχέση σου;
Φυσικά και το έχω πει και θα το λέω για όποια σχέση με νοιάζει να την κρατάω ζωντανή. Η σχέσεις θέλουν δουλειά και αφοσίωση για να παραμείνουν ζωντανές.

•  Σε τι φάση σε πετυχαίνουμε αυτή την περίοδο;
Είμαι σε ένα δρόμο στρωμένο έχοντας μπροστά μου αρκετές κατευθύνσεις να επιλέξω. Μόλις ανεφοδιάστηκα και είμαι έτοιμη για το ταξίδι, έχοντας φυσικά μαζί μου πάντα καλούς συνταξιδιώτες και στα χέρια μου το τιμόνι νιώθοντας δυνατή και έμπειρη. Έτσι νιώθω.
• Έχεις κάνει λάθη στην διαχείριση της προσωπικής σου εικόνας;
Δε με νοιάζει το τι εντύπωση δίνω σε αυτούς που δε με γνωρίζουν, αλλά με ενδιαφέρει η άποψη αυτών που με έζησαν όπως και η γνώμη αυτών που θαυμάζω το μυαλό τους. Στο παρελθόν να επέτρεψα με την αδιαφορία μου να γράψουν πράγματα για μένα που δεν ισχύουν ούτε στο ελάχιστο, αλλά με αυτό τον τρόπο κατάλαβα και το παιχνίδι. Χρειάζεται να είσαι ψυχικά ισορροπημένος και  να έχεις χιούμορ για να μην πέσεις στην παγίδα. Κάποιες φορές θύμωνα με τα σχόλια αυτών που διάβαζαν τις φανταστικές ιστορίες και δήθεν δηλώσεις μου, ή με τους τίτλους για να τσιμπήσει το αναγνωστικό κοινό, αλλά ευτυχώς έχω εκτιμήσει τη ζωή και ασχολούμαι με πιο σοβαρά θέματα.
• Ποια ήταν η πιο δύσκολη χρονική περίοδος που έχεις βιώσει;
Η πιο δύσκολη φάση της ζωής μου ήταν η ασθένεια ενός αγαπημένου μου προσώπου. Να είναι καλά οι αγαπημένοι μου θέλω και όλα τα άλλα είναι μικρά. Η απώλεια είναι μέρος της ζωής μας και το διαπιστώνουμε καλύτερα όσο μεγαλώνουμε. Αυτό που με φοβίζει περισσότερο είναι να υποφέρει κάποιος, πόσο μάλλον ένας αγαπημένος μου, και να μη μπορώ να βοηθήσω. Όλα τα άλλα, με αγάπη και κατανόηση, καλές στιγμές και χιούμορ μπορούμε να τα ξεπεράσουμε.
• Η μουσική για σένα είναι μία λύση, ώστε να ξεφύγεις από τα προβλήματα;
Από μικρή είχα τη μουσική στη ζωή μου σαν παρέα και σαν φευγιό. Όταν ξεκίνησα το τραγούδι ένιωθα πως είμαι ευτυχισμένη, πως περπατούσα χωρίς να πατώ στη γη, πως βρισκόμουνα σε ένα πιο όμορφο κόσμο. Η μουσική ενώνει τον κόσμο και το τραγούδι είναι από της πιο ωραίες δημιουργίες του ανθρώπου να ταιριάζει μελωδίες με αρμονίες και στίχο. Ζητούμενο για μένα σε αυτό το δρόμο είναι η συγκίνηση και ευτυχώς έχει αυτή την επίδραση η μουσική μέσα μου.
• Σε πρόσφατη συνέντευξη σου, δήλωσες ότι τα ΜΜΕ «εκμεταλλευόντουσαν την ευγένεια και την αμηχανία σου», προκειμένου να μιλάς για την σχέση σου με τον Μιχάλη Χατζηγιάννη. Έχεις μετανιώσει που δεν μπόρεσες να το διαχειριστείς σωστά;
 Το διαχειρίστηκα όσο καλύτερα μπορούσα. Καταπίεσα αρκετά τον εαυτό μου καταπίνοντας όσα ήθελα να φωνάξω, μόνο και μόνο για να μην προσβάλω κανέναν και εμένα μαζί. Αν έκανα λάθος ή αν αυτό αποδειχτεί λάθος στην πορεία, θα είναι δικό μου και θα προσπαθήσω να γίνω καλύτερη μαθαίνοντας από αυτό.
• Θα ήθελες να αλλάξεις κάτι από το παρελθόν, αν σου δινόταν η ευκαιρία;
Δεν έχω μετανιώσει για τις πράξεις ή τον τρόπο που διαχειρίζομαι τη ζωή μου και τις αποφάσεις μου. Αν όμως μπορούσα να έχω το μαγικό ρολόι θα το γυρνούσα σε τρία σημεία της ζωής μου πίσω για να κάνω κάτι που δεν έκανα μόνο και μόνο για να αφήσω μια έξτρα ανάμνηση σε κάποιους που με αδίκησαν. Πολλές φορές η αξιοπρέπεια και η περηφάνια μου δε μου επιτρέπουν να δείξω το θυμό μου, αλλά ελπίζω στη θεία δίκη.
• Ο έρωτας έχει «πρωταγωνιστικό» ρόλο στη ζωή σου;
Ο έρωτας όπως και η φιλία είναι δύναμη, μας δίνει δύναμη και ώθηση. Ο έρωτας με κάνει να θέλω να γίνομαι καλύτερη, να γίνομαι ακόμα πιο δοτική και δραστήρια με έναν συμπορευτή, έναν σύντροφο ζωής ο οποίος θα είναι και φίλος μου αλλά και αυτός που μου ξυπνάει το ένστικτο και όλες μου τις αισθήσεις.
• Επιθυμείς την δημιουργία οικογένειας;
Ότι επιθυμώ το έχω.

• Ποια είναι τα επόμενα σου επαγγελματικά σχέδια;

Στις 14 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί μια συναυλία ιδιαίτερου χαρακτήρα με θέμα «οι παιδεμοί του έρωτα». Πρόκειται για μια ανθολογία κυπριακών παραδοσιακών τραγουδιών ενορχηστρωμένα από τον Κύπριο συνεργάτη μου Άδμητο Πιτσιλίδη με τον οποίο προσπαθώ εδώ και μερικά χρόνια να γνωρίσουμε σε όσους δεν γνωρίζουν αλλά και να συνεχίσουμε τη μουσική μας παράδοση με ένα εναλλαχτικό ήχο για τα  παραδοσιακά δεδομένα πάντα όμως σεβόμενοι τη βαρύτητα της κληρονομιάς μας. Η συναυλία θα γίνει στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε συνεργασία με την κυπριακή πρεσβεία και το υπουργείο παιδείας της Κύπρου. Είστε ευπρόσδεκτοι να σας ταξιδέψουμε σε ένα διαφορετικό κόσμο. Η είσοδος είναι δωρεάν.

INFO:
Η Δέσποινα Ολυμπίου παρουσιάζει κάθε Σάββατο στις 12 τα μεσάνυχτα, «Τα τραγούδια των φίλων μου», στο Up Stage του «Γυάλινου Μουσικού Θεάτρου» (Λεωφ. Συγγρού 143, Ν. Σμύρνη). Μαζί της στη σκηνή και ο Κωνσταντίνος Τσιμούρης. Είσοδος με ποτό στο μπαρ, 12 ευρώ και το β’ ποτό 7 ευρώ.
Στις 14 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί μία συναυλία στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, με τίτλο «Οι παιδεμοί του έρωτα». Πρόκειται για μία ανθολογία κυπριακών παραδοσιακών τραγουδιών, τα οποία έχει ενορχηστρώσει ο Άδμητος Πιτσιλίδης. Η συνεργασία πραγματοποιείται σε συνεργασία με την κυπριακή πρεσβεία και το υπουργείο Παιδείας της Κύπρου. Η είσοδος δωρεάν.
Μετά την επιτυχία του «Δεν σ’ αφήνω τα μάτια μου» και του «Να είσαι εκεί», το επόμενο single που θα κυκλοφορήσει η Δέσποινα Ολυμπίου, είναι ένα τραγούδι σε μουσική του Γιάννη Χριστοδουλόπουλου και στίχους του Γιάννη Πάριου.

citypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: