Σελίδες

Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013

Όθωνας Μεταξάς: «Είναι μία εποχή που όλοι πρέπει να κάνουμε υποχωρήσεις»


Συνέντευξη στον Παναγιώτη Μουλόπουλο

Η αποχώρηση του από την επιτυχημένη σειρά του MEGA, «Η ζωή της άλλης», άνοιξε τις πόρτες στον χώρο της μουσικής, όπου και ασχολείται τα τελευταία 3 χρόνια. Ο λόγος για τον Όθωνα Μεταξά, ο οποίος φέτος αποφάσισε να ασχοληθεί σε πιο επαγγελματικό επίπεδο. Ο γνωστός ηθοποιός, μιλά ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στηcitypress.gr για τις εμφανίσεις του στη μουσική σκηνή «Αυλαία», για την «μόδα» όπου πολλοί ηθοποιοί πιάνουν το…μικρόφωνο, αν τον έχει βοηθήσει η εμφάνιση του, για τις ανθρώπινες σχέσεις όπως έχουν εξελιχθεί, μ’ αφορμή την παράσταση «Βρώμικες Ιστορίες», αλλά και για τα νέα του τηλεοπτικά σχέδια.
Μπορεί να μη σε βλέπουμε κάπου τηλεοπτικά, αλλά δίνεις το «παρών» μέσα από τις «Βρώμικες ιστορίες» του Charles Bukowski και προσεχώς στη μουσική σκηνή «Αυλαία»…
Είναι μία ενασχόληση με το τραγούδι που έχει προκύψει, σε πιο επαγγελματικό επίπεδο, μετά τη συνεργασία που είχα με την Ευανθία Ρεμπούτσικα και τον Χρήστο Νικολόπουλο. Μετά έκανα ένα πιο προσωπικό live το οποίο πήγε πολύ καλά και σκέφτηκα φέτος να κάνω ένα πιο αναβαθμισμένο πρόγραμμα, με μία πενταμελής ορχήστρα.
Η επαγγελματική ενασχόληση με το τραγούδι, προέκυψε από το γεγονός ότι δεν γίνονται πολλές δουλειές στον χώρο της υποκριτικής;
Όχι. Προέκυψε και θέλω να πιστεύω ότι μπορώ να το κάνω καλά. Μόνο έτσι πρέπει να προκύπτουν πράγματα. Όταν μπορείς να ανταπεξέλθεις πολύ καλά σε αυτό που καλείσαι να κάνεις. Δεν το κάνω για τα λεφτά, γιατί μη νομίζεις ότι βγάζω τα τρελά λεφτά εκεί. Έτσι όπως είναι τα πράγματα είναι περιορισμένα τα έσοδα για όλους. Ασφαλώς και δεν προέκυψε γιατί δεν υπήρχε προσφορά εργασίας! Το ξεκίνησα και επειδή με πίστεψαν κάποιοι σημαντικοί άνθρωποι το προχωράω.
Έχεις κάνει πράγματα τα οποία να μην σε αντιπροσώπευαν;
Ειδικά στο θέατρο, όχι. Πάντα, αυτό που ήθελα να κάνω, ήταν με βάση το κριτήριο: τι μου αρέσει και τι μπορεί να με πάει παρά πέρα, να ‘ναι πρόκληση. Στην τηλεόραση, ίσως, κάποιες φορές να ‘χουν γίνει κάποιες μικρές εκπτώσεις, αλλά όχι σε βαθμό που να μην μπορώ να το υποστηρίξω.
Συνδυάζεις την υποκριτική με το τραγούδι. Ποιο «κομμάτι» από τα δύο ξεχωρίζεις περισσότερο;
Και τα δύο τα αγαπάω. Το σημαντικό είναι πως μπορείς να σταθείς απέναντι σ’ αυτά τα δύο πράγματα. Αν το αποτέλεσμα είναι ένα πολύ καλό επίπεδο και παραπάνω, τότε μπορείς να το κάνεις. Αν δεν μπορείς, καλύτερα μην κάνεις κανένα. Τώρα, βέβαια, έχει γίνει και λίγο της μόδας: Ηθοποιοί να ασχολούνται με το τραγούδι.
Είσαι υπέρ αυτής της «μόδας» με το να ασχολούνται ηθοποιοί με το τραγούδι, ανεξαρτήτως αν «το ‘χουν» ή όχι;

Είναι κάτι που συνέβαινε παλαιότερα όταν άνθρωποι από άλλα επαγγέλματα (μοντέλα, tv περσόνες), οι λεγόμενοι «αλεξιπτωτιστές», έμπαιναν στον χώρο της υποκριτικής. Δεν έχω πρόβλημα μ’ αυτό το πράγμα. Αυτό που κρίνει κάποιον είναι ο χρόνος. Αν, για παράδειγμα, ένα μοντέλο μείνει στον χώρο για πέντε χρόνια ως ηθοποιός, σημαίνει ότι κάτι έχει. Το ίδιο ισχύει για όλους τους χώρους.
Πρόβλημα έχω με τους ανθρώπους που δεν μπορούν να το κάνουν και συνεχίζουν μ’ ένα τρόπο.
Επειδή πολλοί από αυτούς που δεν «το ‘χουν» στέκονται ακόμα λόγω της εμφάνισης, πιστεύεις ότι παίζει ρόλο;
Όλα παίζουν ρόλο στη διάρκεια ενός πράγματος, αλλά δεν ισχύει μόνο για τους εμφανίσιμους. Μη σου πω, ότι οι εμφανίσιμοι, έχουν καμία φορά τη δυσκολία ότι πρέπει να αποδείξουν επί δύο φορές ότι αξίζουν αυτό που κάνουν. Υπάρχουν άνθρωποι με μέτρια εμφάνιση και χωρίς προϋποθέσεις υπάρχουν σε διάφορους χώρους. 
Δυστυχώς σε πολλούς τομείς υπάρχουν άνθρωποι που δεν κάνουν καλά αυτό που κάνουν, δημιουργώντας στο κοινό που δεν το αντιλαμβάνεται εκείνη την ώρα επειδή πολύ εύκολα ταυτίζονται μ’ αυτούς, μία αίσθηση θλίψης στο βάθος. Το κοινό πρέπει να κοιτάζει το είδωλο ψηλά, σαν να προσπαθεί να το φτάσει. Αν το είδωλο κοιτάζει από ψηλά προς χαμηλά, δεν έχει νόημα.
Στο παρελθόν που υπήρχαν τραγουδιστές που πήγαινες να τους ακούσεις, όπως ο Μπιθικώτσης, ο Αλεξίου, ο Μητσιάς, η Βιτάλη, που όταν καθόσουν έβλεπες την απόσταση, αυτό αυτομάτως –αν δεν ήσουν άνθρωπος κομπλεξικός, συμπλεγματικός- σε έκανε να ονειρεύεσαι, να ελπίζεις, να θες να τον φτάσεις.
Η εμφάνιση σου, σ’ έχει βοηθήσει να ανοίξουν πόρτες;
Και ναι και όχι. Πολλές φορές υπάρχει μία θετική εντύπωση, αλλά και μία αρνητική. Εφόσον έχεις μία στοιχειώδη παρουσία, δεν μπορείς να είσαι καλός σ’ αυτό που κάνεις.
Είμαι άνθρωπος που δεν χρησιμοποιώ την εμφάνιση! Ξέρω ότι ένας άνθρωπος που έχει εμφάνιση, του αρέσει να φωτογραφίζεται. Εγώ έχω να φωτογραφηθώ από τότε που έφυγα από το σήριαλ (σ.σ. «Η ζωή της άλλης»), πριν 2,5 χρόνια.
Συνεργάστηκες με τον Χρήστο Νικολόπουλο και την Ευανθία Ρεμπούτσικα. Τι «γεύση» σου άφησαν αυτές οι 2 συνεργασίες;
Την καλύτερη! Ήταν εμπειρία… Και με την Ευανθία, αλλά ειδικά με το Νικολόπουλο επειδή ήταν σε μαγαζί και υπήρχε μία τριβή και μ’ αυτό που λέμε πάλκο, με πήγε μπροστά. Η επαφή με κάποιους ανθρώπους που δεν χρειάζεται να κάνουν τίποτα, αλλά η συνύπαρξη μαζί τους, στον ίδιο χώρο, μπορείς να πάρεις πολλά πράγματα.
Από την ερχόμενη Παρασκευή, στη μουσική σκηνή «Αυλαία». Τι θα μας παρουσιάσεις;
Πρόκειται για ένα ταξίδι που ξεκινά από το έντεχνο τραγούδι, πάει στο λαϊκό και ξανά γυρνά στο έντεχνο, όπου και σβήνει. Είναι μία μεγάλη βεντάλια συνθετών και δημιουργών, όπως: Χατζιδάκι, Θεοδωράκη, Μούτση, Ιωαννίδη, Τσιτσάνη, Βαμβακάρη, Μικρούτσικο, μέχρι και ρετρό.
Παράλληλα, συνεχίζετε τις παραστάσεις στο Θέατρο «Άλμα», με τις «Βρώμικες ιστορίες», μέχρι τις 5 Φεβρουαρίου.
Πρόκειται για μία συρραφή από διηγήματα του Charles Bukowski. Ένας συγγραφέας, αμερικάνος σταρ, που έχει μία κριτική και απορριπτική στάση απέναντι σε κάθε είδους κοινωνικό σύστημα. Ουσιαστικό, δεν είναι πόζα. Ήταν ένας άνθρωπος που 10 χρόνια ζούσε άστεγος και προέκυψε να γίνει αυτός που έγινε. Πραγματεύεται όλο αυτό το πράγμα που έχει να κάνει και με τη καθαριστική  κοινωνία της Αμερικής. Ένας άνθρωπος που δεν έχει οικονομική δύναμη και δεν έχει καταξιωθεί κοινωνικά μ’ έναν τρόπο δεν έχει λεφτά και είναι στο περιθώριο… Κάτι που ταιριάζει και μ’ εμάς εδώ, που για μία 20ετία περάσαμε το «Greek American Greek».
Ένα έργο που μιλά για τους περιθωριοποιημένους ανθρώπους, είτε συνειδητά είτε ασυνείδητα, αλλά δεν είναι οι άστεγοι ή οι ρακοσυλλέκτες. Είναι άνθρωποι που έχουν μία καλλιέργεια και είναι κυρίως αστικής καταγωγής. Τους βλέπεις και δεν σου προκαλούν καμία θλίψη ή οίκτο. 
Μέσα στο έργο, είμαι ο λιγότερος Bukowski-κος ήρωας, καθώς έχω περισσότερη ελπίδα γι’ αύριο και είμαι πιο ρομαντικός.
Στο έργο θίγονται θέματα όπως η εγκατάλειψη, η απελπισία και η ανέχεια των ανθρώπων. Έχεις βιώσει κάτι απ’ όλα αυτά;
Έχω αισθανθεί κάποια πράγματα, όπως τον σκληρό και αμείλικτο μηχανισμό του συστήματος, αλλά είμαι ένας άνθρωπος που βλέπω μπροστά… Το περιθώριο θέλει μεγάλη δύναμη για να το αντιμετωπίσεις! Ακόμα δεν έχω αυτή τη δύναμη, να είμαι μέσα και να βλέπω μπροστά, δεν αφήνω να μ’ αγγίξει βαθιά, οπότε δεν μπορώ να είμαι ειλικρινής.
Η ειλικρίνεια τι ρόλο παίζει στη ζωή σου;
Η ειλικρίνεια και η αλήθεια παίζει τον πιο σημαντικό ρόλο στη ζωή μου, σε όλους τους τομείς. Είναι κάτι που λείπει! Αλλά το χειρότερο ξέρεις ποιο είναι; Ήμασταν ανειλικρινής με τους ίδιους μας τους εαυτούς και συνυπάρχουμε με άλλους ανθρώπους που δεν γνωρίζουμε τον άλλον.
Έχεις συμβιώσει με κάποια σχέση σου ή κάποιον άλλον άνθρωπο και να έχεις αισθανθεί ότι δεν τον γνωρίζεις;
Δεν υπάρχει περίπτωση! Νιώθω την ανάγκη να μπω τόσο βαθιά στον άλλον, που αν ο άλλος δεν έχει την ίδια ανάγκη, δεν μου κάνει. Φεύγω. Δεν του αφήνω το περιθώριο, επειδή εγώ έχω την ανάγκη να μπω βαθιά του. Σε όσους συμβαίνει αυτό το πράγμα, είναι επίσης ανειλικρινής. Είναι αμφίδρομη η ανειλικρίνεια.
Τώρα που γίνεται ένα ξεκαθάρισμα στις σχέσεις μας, λόγω της γενικότερης κρίσης, πιστεύεις ότι μπορεί να ανακτηθεί η αλήθεια και η ειλικρίνεια;
Πιστεύω, ότι για να συμβεί αυτό, πρέπει να φάμε πολύ μεγάλο χαστούκι. Πρέπει να πονέσεις για να σου φύγει αυτό το πράγμα. Είμαστε πολύ κακομαθημένος λαός, όλοι. Βάζω και τον εαυτό μου μέσα. Είχαμε μία νεοπλουτίστικη νοοτροπία που τη βλέπεις σε όλες τις κοινωνικές διαστρωματώσεις. Βλέπεις ανθρώπους που έχουν φάει μόνο χαστούκια από τη ζωή και έχουν ισιώσει… Και αυτοί πολλές φορές και όχι.
Έχεις φάει το λεγόμενο χαστούκι;
Μεγάλο χαστούκι όχι, δεν έχω φάει, δόξα τον Θεό. Όλα τα άλλα είναι μικρά χαστουκάκια, που όπως λέει και ο Πορτοκάλογλου, «ότι δεν σε σκοτώνει σε κάνει πιο δυνατό».
Είσαι από τους ανθρώπους που θα παλέψουν για κάτι που τους έχουν αδικήσει;
Ναι, αλλά όχι πεισματικά. Αν θεωρώ ότι δεν μου ‘χει δοθεί κάτι, σε κάποιον τομέα, θα το διεκδικήσω επειδή μου αρέσει αυτό που κάνω, όχι για να πάρω τη δικαίωση.
Στα τηλεοπτικά πράγματα, επιστρέφεις με μία νέα σειρά του Χάρη Ρώμα, «Βαβέλ». Ακούγεται ότι έχει δοθεί το «πράσινο» φως και θα ξεκινήσετε γυρίσματα προσεχώς…
Αυτή τη στιγμή δεν έχω κάποια ενημέρωση, αλλά όντως ισχύει αυτό. Έχω συζητήσει με τον Χάρη γι’ αυτή τη σειρά με αυτό τον τίτλο, αλλά όλα είναι στον αέρα. Όπως ξέρεις και ‘συ, μέσα στα κανάλια, τα οικονομικά είναι χάλια και υπάρχει μία δυσπραγία.
Σε περίπτωση που καρποφορήσει το project, σε αγχώνει μη προστεθείς στη λίστα με τους απλήρωτους ηθοποιούς;
Αυτό είναι ένα καθεστώς που ισχύει λίγο-πολύ σε όλους! Από τη στιγμή που μου αρέσει αυτή η δουλειά και όντως πρόκειται για ένα πολύ ωραίο σενάριο, θα κάνω τις υποχωρήσεις μου… Είναι μία εποχή που πρέπει να κάνουμε ένα βήμα πίσω, σε όλους τους τομείς, αλλά όχι να γίνουμε «πάτημα εκμετάλλευσης» από ανθρώπους.
Είσαι από τα άτομα που προστατεύουν την προσωπική τους ζωή. Πώς έχεις καταφέρει να μη κυκλοφορήσει κάτι;
Δεν συμφωνώ μ’ αυτό το πράγμα. Όταν επενδύεις σ’ αυτό, σου ακυρώνει την ιδιότητα σου. Δεν έχει κανένα νόημα να βγω, να φωτογραφηθώ με ποια είμαι τώρα ή μετά. Αυτό το καταλαβαίνω μόνο με όσους ανθρώπους είναι σχέση ζωής, όπου και εκεί μπορείς να το προστατέψεις.
Συνήθως, όμως, όταν «πουλάς» την προσωπική σου ζωή, βοηθάς παράλληλα και τη δουλειά που συμμετέχεις… Δεν έχεις μπει σ’ αυτόν τον «πειρασμό»;
Πιστεύω ότι αυτό το πράγμα δεν τιμά κανέναν! Ούτε τον εαυτό μου, ούτε τον διπλανό μου. Ο άνθρωπος που είναι μαζί μου τι είναι; Για ποιο πράγμα να το κάνω αυτό; Γιατί να μην το προστατέψω; Άσε που προστατεύω και τον ίδιο μου τον εαυτό, γιατί οι σχέσεις είναι δομημένες κάτω από συγκεκριμένες συναισθηματικές συνθήκες ανά περιόδους. Μπορεί να μην με εκφράζει ή να είναι για κάποιο συγκεκριμένο λόγο μαζί μου ή η επόμενη να εκφράζει. Πρέπει να εκτίθεμαι; Όντως συμβαίνει αυτό, αλλά δεν ξέρω και κατά πόσο βοηθάει…

INFO:
Ο Όθωνας Μεταξάς από την Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου και για 4 εμφανίσεις (25/1, 1/2, 8/2, 15/2) θα εμφανίζεται στη μουσική σκηνή «Αυλαία». Ώρα έναρξης: 22.30 || Τιμή εισιτηρίου: 10 ευρώ (με κρασί ή μπύρα).
Παράλληλα, συμμετέχει στη θεατρική παράσταση «Βρώμικες ιστορίες» του Charles Bukowski, στο Θέατρο Άλμα. Οι παραστάσεις θα συνεχιστούν μέχρι τις 5 Φεβρουαρίου. Μαζί με τους: Γιώργο Χριστοδούλου, Νόνη Ιωαννίδου και σκηνοθεσία του Πέρη Μιχαηλίδη.
Κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21.00.
Τέλος, ο γνωστός ηθοποιός έχει συμφωνήσει να συμμετάσχει στη νέα σειρά του Χάρη Ρώμα, με τίτλο «Βαβέλ», η οποία προορίζεται για τον ΑΝΤ1. Τη σκηνοθεσία, σύμφωνα με πληροφορίες, θα αναλάβει ο Βασίλης Ντούρος (εκτός απροόπτου), ενώ η παραγωγή είναι του Studio Alfa. Στην ίδια σειρά, εκτός από τον Χάρη Ρώμα και τον Όθωνα Μεταξά, έχουν «κλείσει» και η Μαρία Λεκάκη με τον Γιάννη Τσιμιτσέλη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: