Σελίδες

Κυριακή 9 Ιουνίου 2013

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ: "Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΟΥ ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΦΡΟΥΡΙΟ"

ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΣΠΑΝΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΗΘΟΠΟΙΩΝ ΠΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΑΝΕ, ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΠΑΙΖΟΥΝ. ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΤΟ BROADWAY, ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΟΝΕΙΡΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙ. ΚΑΙ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.

από τον Παναγιώτη Μουλόπουλο

Δεσπότης, δημοσιογράφος, καθηγητής Αγγλικών ήταν μερικά από τα επαγγέλματα που ήθελε να ακολουθήσει. Το τραγούδι και η υποκριτική όμως τον κέρδισαν και εκτός από την εμφάνιση έπρεπε να αποδείξει ότι έχει και ταλέντο. «Τα πράγματα στην αρχή της καριέρας μου ήταν αρκετά ζορισμένα», όπως μας λέει ο Παναγιώτης Πετράκης.
Αν και δούλευε από την αρχή της χρονιάς, δεν του λείπει ο έρωτας, καθώς έχει εστιάσει την προσοχή του στη δουλειά. Ο ίδιος, μιλώντας στο Like!” αποκαλύπτει ότι οι «Δαίμονες» στους οποίους πρωταγωνιστεί, τον έφεραν πιο κοντά με τον Θεό, ενώ τον Σεπτέμβριο θα ταξιδέψει στη Γαλλία για να δοκιμάσει τις δυνάμεις του κι εκεί. Επιπλέον, κάνει αυτοκριτική και πολλές φορές βάζει τον εαυτό του στη γωνία και του τα… ψέλνει, όπως μας είπε αστειευόμενος.

Πώς αισθάνεσαι για την ανταπόκριση που έχουν οι Δαίμονες;
Αισθάνομαι εξαιρετικά που μία τόσο μεγάλη παραγωγή, ένα τόσο μεγάλο «στοίχημα» πέτυχε και είχε αυτή την ανταπόκριση. Ο κόσμος ζητάει κι άλλες παραστάσεις και υπάρχει κόσμος που το έχει δει 15 και 16 φορές. Νομίζω δεν υπάρχει ωραιότερο συναίσθημα για έναν καλλιτέχνη.

Οπότε ένα παιδικό σου όνειρο πραγματοποιήθηκε;
Δεν μπορώ να σου πω ότι ήταν ένα όνειρο παιδικό, αφού δεν πίστευα ποτέ ότι οι «Δαίμονες» θα ξανά ανέβουν. Ήταν ένα όνειρο αναπάντεχο.

Υπήρξαν πολλές κριτικές. Τις διάβασες; Σε απασχόλησαν;
Διαβάζω ότι υπό πέφτει στην αντίληψη μου, αλλά δίνω βαρύτητα μόνο σ’ αυτά που είναι εμπεριστατωμένα και έχουν στόχο πραγματικά να σε βελτιώσουν. Οι εμπαθείς κριτικές, δεν μ’ αφορούν και δεν δίνω ποτέ σημασία.

Έχουν εκπληρωθεί τα όνειρά σου;
Δεν σταματούν τα όνειρα μου. Κάποια εκπληρώνονται και μετά δημιουργούνται καινούρια όνειρα.

Με δεδομένες τις συγκυρίες, θεωρείς ότι είσαι από τους τυχερούς;
Σ’ αυτή την περίοδο της κρίσης, δεν σταματάω να δουλεύω. Έρχεται η μία δουλειά μετά την άλλη, οπότε ως τυχερό θεωρώ τον εαυτό μου.

Επειδή από το Σεπτέμβρη δουλεύεις ασταμάτητα, είχες χρόνο για την προσωπική ζωή;
Δεν είχα αρκετό χρόνο για τον εαυτό μου, αλλά δεν μου έλλειπε κιόλας. Με ολοκλήρωνε τόσο πολύ το επαγγελματικό μέρος της ζωής μου, που δεν ένιωθα να μου λείπει κάτι.

Ούτε ένας έρωτας σου λείπει;
Όχι, καθόλου.

Η εμφάνιση σε βοήθησε για ό,τι έχεις κάνει;
Δεν αισθάνομαι να έχω παίξει ποτέ ρόλους αυτού που λέμε «ωραίου». Απλά έχω ένα παρουσιαστικό, το οποίο μπορεί να ‘ναι ελκυστικό και να βοηθάει ως προς αυτό, αλλά μέχρι εκεί.

Ήταν εύκολο να αποδείξεις ότι εκτός από εμφάνιση, έχεις και ταλέντο;

Στην αρχή της καριέρας μου τα πράγματα ήταν αρκετά ζορισμένα και δεν κυλούσαν με την ταχύτητα που είχα εγώ στο μυαλό μου. Χρειάστηκε να δώσω τις εξετάσεις μου και συνεχίζω να δίνω τις εξετάσεις μου. Έρχεται πολύς κόσμος μετά την παράσταση και μου λέει «δεν το περιμέναμε αυτό από εσένα». Με χαροποιεί να ανακαλύπτει ο κόσμος νέες μου πτυχές.

Εσύ έχεις ανακαλύψει νέες πτυχές που να μην τις γνώριζες;
Οι ρόλοι είναι ένα ταξίδι αυτοανακάλυψης, τόσο καλλιτεχνικής, όσο και προσωπικής. Συνεχώς ανακαλύπτεις καινούρια πράγματα για τον εαυτό σου. Και αυτός ο τελευταίος (σ.σ. Ντανιέλ) ακόμα περισσότερο. Αυτή την περίοδο βρίσκομαι σε μία διαδικασία πνευματικής αναζήτησης.

Τι εννοείς;
Η διαδικασία μέσα απ’ αυτή την παράσταση (σ.σ. «Δαίμονες») για κάποιο λόγο με έφερε λίγο πιο κοντά στο Θεό.

Να πηγαίνεις σε εκκλησία ή σε Μοναστήρι;
Αυτό είναι το επιφανειακό μέρος. Εγώ μιλάω για την ουσιαστική σχέση, για την προσευχή, για την διάθεση επικοινωνίας με τον Θεό.

Αν και οι περισσότεροι σε γνώρισαν ως ηθοποιό, εσύ δηλώνεις περισσότερο τραγουδιστής. Αυτό ισχύει και τώρα;
Θεωρώ πρωταρχικό μου στοιχείο την ιδιότητα του τραγουδιστή, γιατί μέσα απ’ αυτό εκφράζομαι πιο άμεσα και πιο αβίαστα. Η μουσική μ’ ελκύει λίγο περισσότερο.

Θα παραδεχόσουν δημόσια μία σχέση σου;
Όχι, γιατί κρατάω την προσωπική μου ζωή εντελώς εκτός. Είναι ένα φρούριο καθαρά δικό μου που δεν αφορά το ευρύ κοινό. Το κοινό αφορά τη δουλειά μου και αυτό που προσφέρω μέσω αυτής.

Και την έχεις προφυλάξει αρκετά καλά, γιατί δεν έχουμε δει φωτογραφίες με κάποια σχέση σου.
Ακριβώς. Δεν μου αρέσει καθόλου να προβάλλεται η προσωπική μου ζωή.

Είσαι από τους ανθρώπους που κάνουν αυτοκριτική;
Συνεχώς και καθημερινά.

Περισσότερο βλέπεις τα προτερήματα ή τα μειονεκτήματα;
Κοίταξε, περισσότερο επικεντρώνομαι στα μειονεκτήματα μου. Τα στοιχεία του χαρακτήρα μου ή της καθημερινότητας, που έχω σφάλει και θεωρώ ότι θέλουν μία βελτίωση. Προσπαθώ, μέρα με τη μέρα, να βελτιώνομαι και να γίνομαι καλύτερος άνθρωπος. Απλά, συνειδητοποιώ ότι μερικές φορές πρέπει να… χαϊδεύουμε τον εαυτό μας και να του λέμε ότι καλώς έπραξε αυτά που έπραξε.

Έχεις «χαϊδέψει» τον εαυτό σου;
Όχι, δεν το κάνω τόσο συχνά όσο θα έπρεπε.

Αυτό όμως δεν είναι και πιο επικίνδυνο για το ναρκισσισμό;
Όλα έχουν ένα όριο. Όμως το να επιβραβεύεις τον εαυτό σου για κάποια πράγματα που θεωρείς ότι έχει κάνει σωστά είναι και θεμιτό και αναγκαίο. Για να μπορούμε να αγαπήσουμε τους συνανθρώπους μας, πρέπει να μπορούμε να αγαπήσουμε και τον εαυτό μας. Όχι μόνο να τον… μαστιγώνουμε.

Έχεις βρεθεί και σ’ αυτό το στάδιο;
Το κάνω πολύ συχνά, δυστυχώς. Είμαι –ίσως- ο πιο αυστηρός κριτής του εαυτού μου. Προσπαθώ πάντα να κάνω το μέγιστο των δυνατοτήτων μου και όταν αντιλαμβάνομαι ότι δεν έχει γίνει, τον βάζω στην γωνία και του τα ψέλνω (γέλια).

Στο γενικότερο πλαίσιο της κρίσης σε έχει κάνει να αναθεωρήσεις πράγματα και καταστάσεις;
Όχι τόσο, γιατί δεν υπήρξα ποτέ σπάταλος, με την έννοια ότι ξόδευα αλόγιστα χρήματα ή ότι δεν έκανα καλό κουμάντο. Απλά με κάνει να σκεφτώ πόσο σημαντικό είναι να σκεφτόμαστε περισσότερο συλλογικά, παρά προσωπικά. Έτσι προοδεύει ένα κράτος, ένα έθνος.

Παρόλο που σ’ αυτή την περίοδο δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο.
Αυτό είναι η ρίζα του προβλήματος. Πάντα σκεφτόμασταν η δική μας αυλή, το δικό μας σπιτικό να είναι προστατευμένο, με αποτέλεσμα να μην σκεφτόμαστε ότι όλοι είμαστε ένα. Για να ‘ναι καλά η δική μας αυλή, πρέπει να ‘ναι όλοι καλά.

Ήσουν ποτέ εγκλωβισμένος στο «εγώ»;
Ίσως μικρότερος να είχα αυτή την ανωριμότητα, αλλά όσο μεγαλώνω καταλαβαίνω ότι όλοι είμαστε μέρη ενός συνόλου.

Δεν είναι αργά για τις σχετικές διορθώσεις;
Ποτέ δεν είναι αργά. Αν πραγματικά κατανοήσουμε τα λάθη και αλλάξουμε το μέσα μας, τη νοοτροπία μας, δεν είναι αργά. Πάντα υπάρχει χώρος και χρόνος για μία καινούρια αρχή.

Έζησες στο εξωτερικό για δύο χρόνια. Δεν σου έχει περάσει η σκέψη, να ξανά φύγεις;
Μου έχει περάσει από το μυαλό κι έχω κάνει κάποιες επαφές στη Γαλλία. Έχω έναν καλό ατζέντη εκεί και σκοπεύω μάλιστα τον Σεπτέμβριο να τον περάσω στη Γαλλία και να κάνω κάποια κάστινγκ.

Σε αγχώνει η διαδικασία των κάστινγκ σε μία ξένη χώρα;
Δεν με αγχώνει, αλλά το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον. Πάω να δοκιμάσω τα πράγματα, να δω πως είναι. Είναι μία ωραία εμπειρία.

Έχοντας αποστασιοποιηθεί από την τηλεόραση. Σου λείπει;
Μου λείπει η δουλειά του ηθοποιού στην τηλεόραση. Είναι τελείως διαφορετική εργασία, σε σχέση με αυτή που είναι στο θέατρο. Σε λιγότερο χρονικό διάστημα να αποδώσεις τα μέγιστα, να αντιμετωπίσεις διαφορετικές συνθήκες.

Τα λεφτά της τηλεόρασης; Ή δεν ήσουν απ’ αυτούς που έβγαλαν τα… καλά λεφτά;
Δεν έβγαλα καθόλου καλά λεφτά. Έβγαλα αξιοπρεπή λεφτά για να μπορώ να επιβιώσω, αλλά μέχρι εκεί.

Από «Τα μυστικά της Εδέμ» έχετε εξοφληθεί τα δεδουλευμένα;
Ευτυχώς θα εξοφληθούμε μέσα στο καλοκαίρι.

Μετά τους «Δαίμονες», πας στο «Musical, αγάπη μου»…
Θα είναι ένα πολύ ωραίο πρόγραμμα, το οποίο βασίζεται σε ξένα μιούζικαλ, αλλά και σε πολύ αγαπημένα του ελληνικού κινηματογράφου. Ένα μεγάλο πάρτι που δεν θέλουμε να ‘ναι μία στημένη συναυλία. Θέλουμε ο κόσμος να συμμετέχει, να τραγουδάει και να γίνουμε όλοι μία παρέα.


Συνεργάζεσαι με την Ευγενία Μανωλίδου για τις ανάγκες του Musical, αγάπη μου. Πώς είναι σαν άνθρωπος;
Έχει εκείνα τα χαρακτηριστικά που πραγματικά λατρεύω στους ανθρώπους και δυστυχώς λείπουν από πολλούς Έλληνες: Η ευγένεια και ο σεβασμός. Έχει πολύ έντονα στοιχεία επάνω της, τα οποία λατρεύω και κάνουν πάντα μία συνεργασία πολύ πιο εύκολη και συμβατή.

Θεωρείς ότι είναι άδικες οι επιθέσεις που έχει δεχτεί κατά διαστήματα;
Δεν μπορώ να πω ότι έχω παρακολουθήσει όλη αυτή τη λασπολογία, αν μπορώ να το πω έτσι, που έχει δεχτεί η Ευγενία. Πρόκειται για έναν αξιολογότατο άνθρωπο και καλλιτέχνη, δεν θα μου περνούσε από το μυαλό ότι κάποιος θα μπορούσε να τη χαρακτηρίσει αρνητικά.

Πως θα τη χαρακτήριζες με τρεις λέξεις;

Δυναμική, άξια και αξιαγάπητη!



ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΤΩΡΑ Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ;
* Μέχρι τις 2 Ιουνίου πρωταγωνιστεί στους «Δαίμονες» στο Θέατρο Παλλάς, με την Άννα Βίσση, την Εβελίνα Παπούλια και έναν πολυμελή θίασο.

* Ετοιμάζει με πολύ μεράκι τον δίσκο που θα φέρει την υπογραφή του Στέφανου Κορκολή.

* Στις 13 Ιουνίου θα βρίσκεται στο Θέατρο Badminton, με την Ευγενία Μανωλίδου, τη Σία Κοσκινά και την 25μελη ορχήστα, τους Symphomaniacs, στην παράσταση «Musical, αγάπη μου». Στη συνέχεια η παράσταση θα ταξιδέψει στο Ναύπλιο (12/7), Ιωάννινα (16/7), Δελφούς (19/7), Σπάρτη (24/7), Σύρο (2 & 3/8).

Δεν υπάρχουν σχόλια: