Σελίδες

Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2013

Γιώργος Περρής: «Η συναυλία είναι η στιγμή της αλήθειας»


Συνέντευξη στον Παναγιώτη Μουλόπουλο

Ο Γιώργος Περρής είναι μόλις 29χρονών και έχει καταφέρει να έχει δημιουργήσει ένα πλούσιο βιογραφικό που πολλοί θα ζήλευαν. Ο γνωστός ερμηνευτής μιλά στη «City Press» για τα όνειρα του, το γαλλόφωνο άλμπουμ και τη συνεργασία του με τη Lara Fabian και την Άλκηστις Πρωτοψάλτη, καθώς και την τωρινή εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό.

Θα ήθελα να ξεκινήσουμε λίγο από το…παρελθόν. Γεννήθηκες στην Αθήνα από Έλληνα πατέρα και Γαλλίδα μητέρα, τη συγγραφέα Ζοέλ Λοπίνο. Πως ξεκίνησε το μουσικό ταξίδι;
Ξεκίνησε γύρω στα 3 μου χρόνια όταν συνειδητοποίησα πως το τραγούδι και η μουσική ήταν η μοναδική μου διέξοδος στο επώδυνο και βίαιο διαζύγιο των γονιών μου. Νομίζω πως τότε άρχισα να αντιλαμβάνομαι σιγά σιγά πόσο ανάγκη είχα να εκφράζομαι μέσα από τη μουσική.. Έκτοτε πάντα αισθανόμουν το κορμί μου ζωντανό, να πάλλεται μέσα από μία μελωδία.
Επιχείρησαν άτομα από το οικογενειακό σου περιβάλλον, να σου βάλουν εμπόδια;
Ευτυχώς ποτέ! Ήμουν πολύ τυχερός σε αυτό.. Η αντίδραση της μητέρας μου όταν της ανακοίνωσα πως ήθελα να γίνω τραγουδιστής ήταν να με γράψει στο ωδείο για να μάθω μουσική. Ωστόσο, πιστεύω πως ακριβώς επειδή η οικογένειά μου έβλεπε ότι η μουσική ήταν μονόδρομος και ήμουν απόλυτος στο τι ήθελα να κάνω, ήξεραν ότι αν μου έβαζαν εμπόδιο, εγώ από πείσμα θα ακολουθούσα την μουσική πάση θυσία!
Αυτή την περίοδο ταξιδεύεις συνεχώς, για τις ανάγκες της περιοδείας σου σε Ελλάδα και εξωτερικό. Τα όνειρα σου υλοποιούνται;
Αισθάνομαι πως ναι, υλοποιούνται όλο και περισσότερο. Έχω αρχίσει να ζω ένα μικρό μέρος του παιδικού μου ονείρου.. που δεν ήταν άλλο από το να τραγουδώ.. κι αυτό σας το λέω με τον ενθουσιασμό του μικρού παιδιού που κρύβεται μέσα μου! Νιώθω πραγματικά τυχερός για όλα τα όμορφα πράγματα που συμβαίνουν στη δουλειά μου. Αυτό δεν σημαίνει από την άλλη ότι δεν δουλεύω σκληρά ή ότι τα παίρνω όλα ως δεδομένα.. Απεναντίας, μου δίνει αίσθηση της ευθύνης, με προσγειώνει και φροντίζει έτσι ώστε τα πόδια μου να πατάνε καλά στη γη.
Η επαγγελματική σταδιοδρομία στο εξωτερικό, ήταν στους στόχους σου από μικρή ηλικία;
Λόγω του ότι μεγάλωσα σε ένα περιβάλλον που ακροβατούσε και περιφερόταν ανάμεσα σε δύο πολιτισμούς –την Ελλάδα και την Γαλλία– από μικρός ονειρευόμουν να τραγουδήσω από χώρα σε χώρα και από γλώσσα σε γλώσσα. Βέβαια στη σφαίρα του μυαλού μου, όλα αυτά ήταν άπιαστα και ουτοπικά.. γι’ αυτό και σήμερα πραγματικά απολαμβάνω το κάθε δευτερόλεπτο που έχει να κάνει με αυτή τη δουλειά. Την κάθε πρόβα, συνέντευξη, συνάντηση.
Από το 2005 που ξεκίνησες να κάνεις την εμφάνιση σου στη δισκογραφία με το «Παίζει έρωτας» της τηλεοπτικής σειράς του ΑΝΤ1, μέχρι σήμερα, ποιες είναι οι συνεργασίες που ξεχωρίζεις και γιατί;
Όλες οι συνεργασίες ήταν σημαντικές για μένα και από όλους τους καλλιτέχνες με τους οποίους συνεργάστηκα, έμαθα κάτι. Σαν σφουγγάρι ρουφούσα τις εμπειρίες που ζούσα και προσπαθούσα να αποκομίσω ό,τι καλύτερο μπορούσα.. Σίγουρα ξεχωρίζω τον κο Μίμη Πλέσσα ο οποίος με ανακάλυψε και μου έδωσε την δυνατότητα να πατήσω το πόδι μου για πρώτη φορά σε μία επαγγελματική σκηνή και τον Στέφανο Κορκολή... Όμως τόσο προσωπικά όσο και επαγγελματικά, περισσότερο από όλους με επηρρέασαν ο Μάριος Φραγκούλης που σχεδόν μου «επέβαλλε» να τραγουδήσω το ρεπερτόριο που πραγματικά ήθελα να εκπροσωπήσω, η Lara Fabian για την γενναιοδωρία της και την μουσική της ουσία και πιο πρόσφατα η Άλκηστις Πρωτοψάλτη για τον επαγγελματισμό και την «προστασία» της.
Κυκλοφόρησες και γαλλόφωνο album με τίτλο “Un souhait”, το οποίο φέρει τις υπογραφές πολλών σημαντικών Γάλλων δημιουργών, ενώ υπάρχει και η συμμετοχή της Lara Fabian. Μίλησε μας γι’ αυτή τη συνεργασία.

Ο γαλλικός μου δίσκος ήταν ένα όνειρο που είχα από παιδί και ταυτόχρονα μία περιπέτεια που μου προσέφερε απίστευτες εμπειρίες. Από τη μία είχα την μοναδική τύχη να γνωρίσω και να συνεργαστώ με μερικούς από τους πιο σημαντικούς δημιουργούς στο γαλλόφωνο τραγούδι.. άνθρωποι που έχουν γράψει για την Celine Dion, την Sarah Brightman και τον Johnny Hallyday και οι οποίοι μού έδωσαν τον πιο ωραίο τους εαυτό με απόλυτη εμπιστοσύνη και ανοιχτή καρδιά. Από την άλλη, ανακάλυψα μία υπομονή που δεν γνώριζα ότι είχα μέσα μου και φυσικά όλα τα εμπόδια που έρχονται στο δρόμο σου όταν είσαι 26 χρονών και αναλαμβάνεις να κάνεις μία τέτοια παραγωγή !
Όσον αφορά την Lara Fabian, ήταν πραγματικά μία στιγμή και ένα δώρο αυτής της ζωής που δεν θα ξεχάσω ποτέ. Η Lara είναι ένα από ινδάλματά της εφηβείας μου και μία καλλιτέχνης που με επηρέασε βαθειά ως προς τον μουσικό δρόμο που ήθελα να ακολουθήσω. Το γεγονός ότι τραγούδησε ένα ντουέτο μαζί μου στον δίσκο και μου έγραψε ένα τραγούδι είναι απόδειξη της μοναδικής γενναιοδωρίας που την χαρακτηρίζει, γνώρισμα των πραγματικά σπουδαίων. Αισθάνομαι ευγνώμων για την φιλία και την αγάπη που πλέον μας συνδέει.
Έχεις δηλώσει ότι ο λόγος που κάνεις αυτή τη δουλειά είναι τα live. Τι σε κάνει και τα ξεχωρίζεις περισσότερο;
Η συναυλία είναι η στιγμή της αλήθειας. Είναι το μοναδικό μέρος όπου δεν μπορείς να ξεγελάσεις κανέναν και όπου τίποτε δεν μπορεί να σε βοηθήσει παρά μόνο η τέχνη σου και η φωνή σου. Πάνω στη σκηνή πέφτουν οι μάσκες –όσο ευάλωτος ή ανασφαλής και αν είσαι– και βγαίνει η ουσία σου, την οποία μοιράζεσαι με το κοινό. Αισθάνομαι πραγματικά ευτυχισμένος και γεμάτος την ώρα που επικοινωνώ με τον κόσμο μέσα από το μεγαλύτερο πάθος της ύπαρξής μου: την μουσική.
Τι ρόλο παίζει στη ζωή σου η επιτυχία;
Πιστεύω πως είναι νωρίς να μιλήσω για επιτυχία καθώς δεν αισθάνομαι ότι έχω πετύχει ακόμη σε αυτό που κάνω, τουλάχιστον όχι με τον τρόπο που εγώ την ορίζω. Σίγουρα είχα την τύχη να ζήσω μοναδικές στιγμές μέσα στην μικρή μου πορεία, αλλά έχω πολλά «ψωμιά να φάω» και πολλά να μάθω! Ποτέ δεν έκρυψα την φιλοδοξία μου και ότι θέλω να πετύχω, αλλά αυτό θα το κρίνει μονάχα ο χρόνος και το κοινό!
Ανήκεις στη κατηγορία με τις ελάχιστες εξαιρέσεις, όπου ακούμε περισσότερα για τη δουλειά σου και τίποτα για την προσωπική σου ζωή. Πως κατάφερες να τη προφυλάξεις τόσο καλά;
Πιστεύω πως αυτή είναι μία επιλογή του κάθε καλλιτέχνη, ως προς το κατά πόσο θέλει να μοιραστεί την προσωπική του ζωή. Σίγουρα κάποιες σημαντικές στιγμές της ζωής μου –όπως για παράδειγμα εάν κάποτε αποκτήσω ένα παιδί– θα ήθελα να τις μοιραστώ με τον κόσμο που με αγαπά και με στηρίζει. Προτιμώ όμως να μιλάω μέσα από την δουλειά μου παρά για το τι κάνω στην ζωή μου.
Επειδή το να είσαι νέος και να «πουλάς» τα προσωπικά σου, σήμαινε παράλληλα αναγνωσιμότητα και όλα αυτά που συνεπάγονται, δεν σε τρόμαξε η τακτική των media; Μήπως δεν σε πρόβαλαν…
Από όταν ξεκίνησα να τραγουδώ έμαθα –τόσο από τους δασκάλους μου και τους μέντορές μου, όσο από τους σπουδαίους καλλιτέχνες που θαύμαζα– πως οι εκπτώσεις, εάν θες να πετύχεις πραγματικά σε αυτή την δουλειά και να αφήσεις έργο, δεν είναι καν επιλογή. Επίσης αποδέχτηκα πως ο δρόμος που επέλεξα να ακολουθήσω είναι πιο δύσκολος, θέλει υπομονή και δεν θα έχει αναγκαστικά μεγάλη προβολή από τα media, τουλάχιστον όχι από την αρχή. Ωστόσο δεν νιώθω κάποια πικρία ή παράπονο από τα μέσα. Κάθε τι έρχεται στον καιρό του.
Από τη νέα σου δισκογραφική στέγη, τη “Heaven Music” κυκλοφορεί το live album σου, σε καλλιτεχνική επιμέλεια της Άλκηστης Πρωτοψάλτη. Πες μας λίγα λόγια για τη νέα σου δισκογραφική δουλειά και για τη σχέση σου με την Άλκηστη.
Μέσα από αυτό τον δίσκο επανασυστήνομαι στον κόσμο, μέσα από ένα ρεπερτόριο που πάντα ήθελα να τραγουδήσω. Τραγούδια σπουδαίων μας συνθετών όπως ο Μάνος Χατζιδάκις, ο Γιάννης Μαρκόπουλος, ο Σταμάτης Κραουνάκης και ο Στέφανος Κορκολής, αλλά και σημαντικά ξένα τραγούδια όπως το «Je suis malade» και το «Somewhere». Είμαι πολύ χαρούμενος που στον δίσκο τραγουδούν μαζί μου ντουέτα δύο πολύ αγαπημένοι μου φίλοι, ο Μάριος Φραγκούλης και η Deborah Myers. Το πιο σημαντικό όμως για μένα σε αυτό τον δίσκο είναι ότι τον επιμελήθηκε καλλιτεχνικά η Άλκηστις Πρωτοψάλτη. Το να δουλεύω μαζί της ήταν ένα τεράστιο μάθημα επαγγελματισμού, σεβασμού προς το κοινό και γενναιοδωρίας. Δεν θα ξεχάσω ποτέ τις στιγμές που περάσαμε μαζί στο στούντιο, τις συμβουλές τις και το ότι μου έμαθε πάντα να κυνηγάω το «ακόμη καλύτερο». Θα της είμαι πάντα ευγνώμων για την πραγματική της αγάπη και την καθοδήγησή της. Είναι μεγάλη υπόθεση, ειδικά για έναν νεότερο καλλιτέχνη, να έχει την στήριξη και το παράδειγμα τόσο σπουδαίων ανθρώπων.
Λόγω ότι έχεις ρίζες από τη Γαλλία, σκέφτεσαι στο έμμεσο μέλλον, να γυρίσεις τις πλάτες σου στην Ελλάδα, λόγω της κατάστασης που επικρατεί;
Η αλήθεια είναι πως τα τελευταία 4 χρόνια δεν έχω περάσει πάνω από δύο μήνες συνεχόμενους στην Ελλάδα λόγω υποχρεώσεων στο εξωτερικό.. Δεν θα μπορούσα όμως ποτέ να γυρίσω την πλάτη στη χώρα μου. Η Ελλάδα είναι η ιστορία μου, είναι ο τόπος που γεννήθηκα και όπου κι αν βρίσκομαι την κουβαλώ μέσα μου και την εκπροσωπώ όσο καλύτερα μπορώ. Σαφώς και διαφωνώ με πολλά πράγματα που συμβαίνουν και φυσικά είμαι πολύ τυχερός που έχω τη δυνατότητα να ταξιδεύω στον κόσμο, αλλά δεν θα μπορούσα ποτέ να πω στον εαυτό μου πως δεν θα επιστρέψω πίσω στην Ελλάδα. Έχω ανάγκη να βλέπω τη θάλασσα και τον ήλιο μας.
Αν έπρεπε να βάλεις ένα τίτλο στη ζωή σου ποιος θα ήταν αυτός και γιατί;
«Παραπέρα».. Γιατί κάθε μέρα αγωνίζεσαι να γίνεις καλύτερος... και  αν τύχει και χαθείς κάπου στο δρόμο σου, τότε είναι που πρέπει να πας ένα βήμα παραπέρα για να βρεις τον εαυτό σου.
Είναι εύκολο να «κυνηγήσεις» το όνειρο σου, με τα εμπόδια που φέρνουν τα… Μνημόνια;
Επειδή είμαι από τη φύση μου αισιόδοξος άνθρωπος και μαχητής, θεωρώ πως κανείς δεν μπορεί να μας αποτρέψει από το να ζήσουμε τα όνειρά μας, όσο δύσκολες και αν είναι οι συνθήκες. Αν αναλογιστεί κανείς σε τι συνθήκες έζησαν και δημιούργησαν ορισμένοι από τους σημαντικότερους ανθρώπους του προηγούμενου αιώνα, θα συνειδητοποιήσει πως πραγματικά κανένα μνημόνιο δεν μπορεί να σε κρατήσει πίσω, ούτε να σε ορίσει ως άνθρωπο. Σαφώς και στη σημερινή δύσκολη εποχή χρειάζεται ακόμη περισσότερη προσπάθεια, πίστη και σκληρή δουλειά αλλά τίποτα δεν είναι απίθανο και κανείς δεν έχει το δικαίωμα να σου πει πως δεν μπορείς να ζήσεις το όνειρό σου.. Κι αν σου το πει, τότε μένει να του αποδείξεις το αντίθετο!
Επειδή είσαι περισσότερο στο εξωτερικό και έρχεσαι σε επαφή με πολύ κόσμο, η εικόνα της Ελλάδας έχει αλλάξει προς τα έξω;
Πάντα στο εξωτερικό μου μιλάνε με μεγάλο σεβασμό και αγάπη για την Ελλάδα. Πιστεύω πως πια όλοι συνειδητοποιούν πως η κρίση δεν είναι τοπικό φαινόμενο αλλά υπάρχει σχεδόν σε όλα τα κράτη της Ευρώπης. Σαφώς και υπάρχει μία κριτική για τους πολιτικούς που έχουμε επιλέξει να παίρνουν αποφάσεις για εμάς, αλλά κυρίως υπάρχει μία τεράστια εκτίμηση και δέος για την ιστορία μας και εν γένει για όλα όσα προσέφερε η χώρα μας στον παγκόσμιο πολιτισμό.
Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι σου και ποια τα επαγγελματικά σχέδια;
Όνειρα και στόχοι υπάρχουν πολλά.. την στιγμή που θα πάψω να ονειρεύομαι, μάλλον θα πρέπει να σταματήσω να κάνω αυτή την δουλειά! Προς το παρόν για τους επόμενους μήνες θα αφοσιωθώ στην προώθηση του «Live» δίσκου που μόλις κυκλοφόρησε ενώ τέλη Φεβρουαρίου θα πραγματοποιήσω κάποιες παραστάσεις με την Άλκηστη Πρωτοψάλτη στην Κύπρο. Ταυτόχρονα ολοκληρώνω την προετοιμασία του βίντεο από τη συναυλία που έδωσα στο Μόντρεαλ στα πλαίσια της περιοδείας μου στον Καναδά τον Νοέμβριο και θα προβληθεί στην τηλεόραση εκεί ενώ θα επιστρέψω τον Απρίλιο για ένα καινούργιο single που θα κυκλοφορήσει καθώς και μία συναυλία. Αμέσως μετά θα ηχογραφήσω έναν καινούργιο αγγλικό δίσκο στο Λος Άντζελες που θα κυκλοφορήσει το 2014.. Και τα όνειρα συνεχίζονται...

Δεν υπάρχουν σχόλια: