Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού
Θεάτρου, Γ. Χουβαρδάς, ο σκηνοθέτης, R. Wilson, και ο καλλιτεχνικός
διευθυντής του Piccolo Teatro, S. Escobar παρουσίασαν τη φιλόδοξη
παράσταση...Μία από τις αναμενόμενες παραστάσεις της φετινής καλλιτεχνικής περιόδου, η οποία έχει «κλέψει» ήδη τις εντυπώσεις, είναι η «Οδύσσεια» που φέρει τη σκηνοθετική «σφραγίδα» του Ρόμπερτ Ουίλσον και θα παρουσιάζεται στο Εθνικό Θέατρο από την Παρασκευή 26 Οκτωβρίου.
Χθες το μεσημέρι, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, Γιάννης Χουβαρδάς, ο σκηνοθέτης της παράστασης, Robert Wilson και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Piccolo Theatro, Serjio Escobar, παραχώρησαν συνέντευξη τύπου στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εθνικού Θεάτρου.
Την εκδήλωση «άνοιξε» ο κ. Χουβαρδάς, ο οποίος είπε:
«Είναι μέγιστη η χαρά, η τιμή και το κέρδος, για το ελληνικό θέατρο, όπου ένας μεγάλος σκηνοθέτης ετοιμάζει μία δουλειά για το Εθνικό Θέατρο. Έχοντας παρακολουθήσει κάποιες πρόβες, μπορώ να πω, ότι πρόκειται για μία παράσταση υψηλού επιπέδου, ενώ δεν θα αποκλείσει κανέναν θεατή. Έχει μεγάλη σημασία να υπάρχουν τέτοιας πνοής έργα, ενώ η συγκεκριμένη παραγωγή θα σημάνει ότι η Ελλάδα είναι εδώ και στέκεται στα πόδια της».
Στη συνέχεια, εξέφρασε θερμές ευχαριστίες για την αφρόκρεμα του ελληνικού θεάτρου, όπου βρίσκεται στην διάθεση της εν λόγω παραγωγής, καθώς και τους συντελεστές που –επίσης- είναι πρώτης γραμμής. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, επισήμανε ότι «η συνεισφορά του Piccolo Teatro, είναι πολύ μεγάλη και όχι μικρή, όπως μεταφράζεται το «Piccolo». Όπως πρόσθεσε: «Ήρθε να μας βρει σε μία πολύ δύσκολη στιγμή και για τη χώρα και για το Εθνικό Θέατρο. Η συνεργασία μας ήταν άψογη. Μοιραζόμαστε ένα κοινό όραμα, αφού έχουμε κοινές δυσκολίες και στόχους».
Έπειτα, τον λόγο πήρε ο Serjio Escobar, ο οποίος βρίσκεται στην Ελλάδα, ώστε να παρακολουθεί στενά, τις προετοιμασίες της «Οδύσσειας». Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Piccolo Teatro, διευκρίνισε ότι «ο πρώτος λόγος που συνεργάζεται με το Εθνικό Θέατρο της Ελλάδας, είναι ο Robert Wilson, με τον οποίο συνεργαζόμαστε πολλά χρόνια και έχουμε φιλικές σχέσεις. Ο δεύτερος λόγος είναι το κείμενο που βασίζεται στην «Οδύσσεια», με ένα νέο τρόπο. Η κίνηση, αυτή, αποκτά μεγάλη σημασία και θέλει να τονίσει τη σημασία της Ελλάδας, που πολλοί λένε ότι το παρελθόν είναι μέγιστο, αλλά τι να το κάνεις;». Μάλιστα, συμπλήρωσε, ότι η «οικονομική ανάπτυξη και ο πολιτισμός βαδίζουν μαζί και το θέατρο είναι ταξίδι». Ο κ. Escobar, δήλωσε ότι «το συμβόλαιο συνεργασίας υπεγράφη το Νοέμβριο του 2011, όπου όλη η Ευρώπη αμφισβητούσε την Ελλάδα. Η Ελλάδα έχει πλούσιο πολιτιστικό παρελθόν. Πολλοί ισχυρίστηκαν ότι είμαι τρελός που έκανα αυτό το πράγμα, ενώ εγώ ήμουν πεπεισμένος. Την επόμενη, ακριβώς, ημέρα, η μεγαλύτερη ιταλική εφημερίδα έγραψε: «Ο Όμηρος είναι πιο σημαντικός και από τα spread».
Διαβάστε παρακάτω :
Σύμφωνα με τον κ. Escobar, έχει «ήδη προπωληθεί το 40% των εισιτηρίων στην Ιταλία, παρόλο που θα παρουσιαστεί τον Απρίλιο. Το κοινό νιώθει κοντά στην παράσταση. Θα παρουσιαστεί για ένα μήνα στο Piccolo Teatro, με υπότιτλους στα ελληνικά».
Τέλος, ο Robert Wilson, ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες στον κόσμο, ευχαρίστησε όλους τους Έλληνες συνεργάτες, ενώ δήλωσε ότι «είναι μεγάλη τιμή η ενασχόληση με το δύσκολο, αυτό, κείμενο. Το θέατρο που κάνω, δεν είναι νατουραλιστικό, αλλά φόρμας/ δομής, και θα κάνουμε ένα φανταστικό ταξίδι μέσα στον χρόνο».
Ο ίδιος, είχε δει πριν από πολλά χρόνια την «Οδύσσεια» στα ελληνικά και το θεώρησε «απαίσιο, βαρετό», ενώ σκεφτόταν «τι θα ‘λεγε ένα παιδί που θα το ‘βλεπε; Σίγουρα θα βαριόταν όσο εγώ. Για μένα, είναι ένας μύθος για όλη την οικογένεια, οπότε να φέρετε και τα παιδιά σας». Ο κ.Wilson, αποκάλυψε στους παραβρισκόμενους, τους τρόπους που εργάζεται, αποκαλύπτοντας, ωστόσο, και μυστικά του. «Η δουλειά μου είναι οπτική, ώστε όπου κι αν παιχτεί να μπορεί να παρακολουθήσει ο καθένας τις εικόνες που φτιάχνονται. Βλέπω στη σιωπή τα λόγια και μετά στις εικόνες».
Ο Robert Wilson, στα 45 χρόνια δουλειάς, έχει διαπιστώσει ότι συχνά, συνάδελφοι του, επικεντρώνονται στο κείμενο. Όμως, ο ίδιος ακολουθεί έναν διαφορετικό «δρόμο». «Στο δικό μου, είναι εξίσου σημαντικό αυτό που βλέπουμε με αυτό που ακούμε. Είναι σαν τον βουβό κινηματογράφο, αλλά λειτουργεί και σαν θέατρο στο ραδιόφωνο. Όποτε δουλεύω, εργάζομαι με το φως, τη κίνηση και διάφορα οπτικά στοιχεία, και έπειτα με το κείμενο. Όταν, όμως, επεξεργάζομαι το κείμενο, σβήνουν τα φώτα, κλείνω τα μάτια –να μην βλέπω ούτε τους ηθοποιούς- και δουλεύω. Αυτό που βλέπω με βοηθάει να επικεντρωθώ σ’ αυτό που γίνεται».
Τέλος, ο κ.Wilson, ευχαρίστησε γι’ ακόμη μια φορά τους συνεργάτες του, λέγοντας ότι είναι «εξαιρετικά ευγνώμων», αφού λειτουργούν με βάση το «timing και τη συγκέντρωση». Μάλιστα, αποκάλυψε τις δοκιμασίες που βάζει στους ηθοποιούς, ώστε να τους επιλέξει στην εκάστοτε παραγωγή. Όπως διευκρίνισε, αυτό το κάνει 45 χρόνια που ασχολείται με τη Τέχνη. «Η κάθε οντισιόν διαρκεί περίπου 3-5 λεπτά. Πρώτα τους αφήνω να στέκονται, χωρίς να μιλάνε καθόλου. Έπειτα τους βάζω να περπατάνε για 1-2 λεπτά, ώστε να δω τη κίνηση τους –θεωρώ πολύ σημαντικό πως στέκεται ο κάθε ηθοποιός επί σκηνής-. Έπειτα, τους βάζω να διαβάσουν ό,τι να ‘ναι, ώστε να ακούσω το ηχόχρωμα, ενώ τέλος λένε ένα τραγούδι. Είναι μετρημένοι οι ερμηνευτές πάνω στη σκηνή που μπορούν να σταθούν».
Η «Οδύσσεια» κάνει πρεμιέρα την Παρασκευή 26 Οκτωβρίου στο Εθνικό Θέατρο, ενώ τον Απρίλιο θα ταξιδέψει στην Ιταλία, όπου και θα παραμείνει για 1 μήνα. Η «Οδύσσεια», όμως, θα ταξιδέψει και σε άλλα μέρη του κόσμου, όπως είναι το Λονδίνο και το Αμβούργο, όπου βρίσκονται σε συζητήσεις.
Η ταυτότητα της παράστασης
Σύλληψη, Σκηνοθεσία, Σχεδιασμός σκηνικού, Σχεδιασμός φωτισμών: Robert Wilson
Κείμενο: Simon Armitage
Δραματουργία: Wolfgang Wiens
Συνεργάτες σκηνοθέτες: Ann-Christin Rommen / Tilman Hecker
Σχεδιασμός κοστουμιών: Yashi Tabassomi
Συνεργάτης – Σχεδιασμός σκηνικού: Stephanie Engeln
Μουσική επίβλεψη: Hal Willner
Συνεργάτης σχεδιαστής φωτισμών: Scott Bolman
Μετάφραση κειμένου στα ελληνικά – Δραματολογική υποστήριξη: Γιώργος Δεπάστας
Μουσική – Πιάνο: Θοδωρής Οικονόμου
Σχεδιασμός ήχου: Studio 19 – Κώστας Μπώκος, Βασίλης Κουντούρης
Φωνητική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Νατάσσα Τριανταφύλλη
Βοηθός σκηνογράφου: Μαρία Τσαγκάρη
Βοηθός ενδυματολόγου: Βασιλική Σύρμα
Τα σκηνικά και τα κοστούμια κατασκευάστηκαν στα εργαστήρια του Piccolo Teatro di Milano.
Διανομή
Οδυσσέας: Σταύρος Ζαλμάς
Όμηρος, Τειρεσίας: Νικήτας Τσακίρογλου
Αντίκλεια, Αρήτη, Ευρύκλεια: Λυδία Κονιόρδου
Καλυψώ, Κίρκη, Σειρήνα, Πηνελόπη: Μαρία Ναυπλιώτου
Ζευς, Αλκίνοος, Εύμαιος: Αλέξανδρος Μυλωνάς
Ευρύλοχος, Αντίνοος: Άκης Σακελλαρίου
Αθηνά, Σειρήνα: Ζέτα Δούκα
Ερμής, Τηλέμαχος, Αλκμαίων: Αποστόλης Τότσικας
Ελπήνωρ: Κοσμάς Φοντούκης
Ναυσικά: Βίκυ Παπαδοπούλου
Ευρυβάτης, Ευρύμαχος: Γιωργής Τσαμπουράκης
Περιμήδης, Αμφίνομος: Γιώργος Γλάστρας
Πολίτης: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης
Σειρήνα, Υπηρέτρια της Κίρκης: Λένα Παπαληγούρα
Σειρήνα, Υπηρέτρια της Κίρκης: Μαριάνα Καβαλιεράτου
Ναύτης: Γιώργος Τζαβάρας
Άντιφος, Αγέλαος: Θανάσης Ακοκκαλίδης
Φαίακες: Λένα Παπαληγούρα | Γιώργος Γλάστρας | Μαριάννα Καβαλιεράτου | Θανάσης Ακοκκαλίδης
Θεοί: Θίασος
Στο ρόλο του Κύκλωπα ακούγεται η φωνή του Δημήτρη Πιατά
Ημέρες και ώρες παραστάσεων από 26/10 έως 25/11
Τετάρτη στις 17.00
Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο 20.30
Κυριακή στις 17.00
Τιμές εισιτηρίων: 35Euro, 25Euro, 20Euro,16Euro (φοιτητικό)
citypress.gr
Χθες το μεσημέρι, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, Γιάννης Χουβαρδάς, ο σκηνοθέτης της παράστασης, Robert Wilson και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Piccolo Theatro, Serjio Escobar, παραχώρησαν συνέντευξη τύπου στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εθνικού Θεάτρου.
Την εκδήλωση «άνοιξε» ο κ. Χουβαρδάς, ο οποίος είπε:
«Είναι μέγιστη η χαρά, η τιμή και το κέρδος, για το ελληνικό θέατρο, όπου ένας μεγάλος σκηνοθέτης ετοιμάζει μία δουλειά για το Εθνικό Θέατρο. Έχοντας παρακολουθήσει κάποιες πρόβες, μπορώ να πω, ότι πρόκειται για μία παράσταση υψηλού επιπέδου, ενώ δεν θα αποκλείσει κανέναν θεατή. Έχει μεγάλη σημασία να υπάρχουν τέτοιας πνοής έργα, ενώ η συγκεκριμένη παραγωγή θα σημάνει ότι η Ελλάδα είναι εδώ και στέκεται στα πόδια της».
Στη συνέχεια, εξέφρασε θερμές ευχαριστίες για την αφρόκρεμα του ελληνικού θεάτρου, όπου βρίσκεται στην διάθεση της εν λόγω παραγωγής, καθώς και τους συντελεστές που –επίσης- είναι πρώτης γραμμής. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, επισήμανε ότι «η συνεισφορά του Piccolo Teatro, είναι πολύ μεγάλη και όχι μικρή, όπως μεταφράζεται το «Piccolo». Όπως πρόσθεσε: «Ήρθε να μας βρει σε μία πολύ δύσκολη στιγμή και για τη χώρα και για το Εθνικό Θέατρο. Η συνεργασία μας ήταν άψογη. Μοιραζόμαστε ένα κοινό όραμα, αφού έχουμε κοινές δυσκολίες και στόχους».
Έπειτα, τον λόγο πήρε ο Serjio Escobar, ο οποίος βρίσκεται στην Ελλάδα, ώστε να παρακολουθεί στενά, τις προετοιμασίες της «Οδύσσειας». Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Piccolo Teatro, διευκρίνισε ότι «ο πρώτος λόγος που συνεργάζεται με το Εθνικό Θέατρο της Ελλάδας, είναι ο Robert Wilson, με τον οποίο συνεργαζόμαστε πολλά χρόνια και έχουμε φιλικές σχέσεις. Ο δεύτερος λόγος είναι το κείμενο που βασίζεται στην «Οδύσσεια», με ένα νέο τρόπο. Η κίνηση, αυτή, αποκτά μεγάλη σημασία και θέλει να τονίσει τη σημασία της Ελλάδας, που πολλοί λένε ότι το παρελθόν είναι μέγιστο, αλλά τι να το κάνεις;». Μάλιστα, συμπλήρωσε, ότι η «οικονομική ανάπτυξη και ο πολιτισμός βαδίζουν μαζί και το θέατρο είναι ταξίδι». Ο κ. Escobar, δήλωσε ότι «το συμβόλαιο συνεργασίας υπεγράφη το Νοέμβριο του 2011, όπου όλη η Ευρώπη αμφισβητούσε την Ελλάδα. Η Ελλάδα έχει πλούσιο πολιτιστικό παρελθόν. Πολλοί ισχυρίστηκαν ότι είμαι τρελός που έκανα αυτό το πράγμα, ενώ εγώ ήμουν πεπεισμένος. Την επόμενη, ακριβώς, ημέρα, η μεγαλύτερη ιταλική εφημερίδα έγραψε: «Ο Όμηρος είναι πιο σημαντικός και από τα spread».
Διαβάστε παρακάτω :
Σύμφωνα με τον κ. Escobar, έχει «ήδη προπωληθεί το 40% των εισιτηρίων στην Ιταλία, παρόλο που θα παρουσιαστεί τον Απρίλιο. Το κοινό νιώθει κοντά στην παράσταση. Θα παρουσιαστεί για ένα μήνα στο Piccolo Teatro, με υπότιτλους στα ελληνικά».
Τέλος, ο Robert Wilson, ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες στον κόσμο, ευχαρίστησε όλους τους Έλληνες συνεργάτες, ενώ δήλωσε ότι «είναι μεγάλη τιμή η ενασχόληση με το δύσκολο, αυτό, κείμενο. Το θέατρο που κάνω, δεν είναι νατουραλιστικό, αλλά φόρμας/ δομής, και θα κάνουμε ένα φανταστικό ταξίδι μέσα στον χρόνο».
Ο ίδιος, είχε δει πριν από πολλά χρόνια την «Οδύσσεια» στα ελληνικά και το θεώρησε «απαίσιο, βαρετό», ενώ σκεφτόταν «τι θα ‘λεγε ένα παιδί που θα το ‘βλεπε; Σίγουρα θα βαριόταν όσο εγώ. Για μένα, είναι ένας μύθος για όλη την οικογένεια, οπότε να φέρετε και τα παιδιά σας». Ο κ.Wilson, αποκάλυψε στους παραβρισκόμενους, τους τρόπους που εργάζεται, αποκαλύπτοντας, ωστόσο, και μυστικά του. «Η δουλειά μου είναι οπτική, ώστε όπου κι αν παιχτεί να μπορεί να παρακολουθήσει ο καθένας τις εικόνες που φτιάχνονται. Βλέπω στη σιωπή τα λόγια και μετά στις εικόνες».
Ο Robert Wilson, στα 45 χρόνια δουλειάς, έχει διαπιστώσει ότι συχνά, συνάδελφοι του, επικεντρώνονται στο κείμενο. Όμως, ο ίδιος ακολουθεί έναν διαφορετικό «δρόμο». «Στο δικό μου, είναι εξίσου σημαντικό αυτό που βλέπουμε με αυτό που ακούμε. Είναι σαν τον βουβό κινηματογράφο, αλλά λειτουργεί και σαν θέατρο στο ραδιόφωνο. Όποτε δουλεύω, εργάζομαι με το φως, τη κίνηση και διάφορα οπτικά στοιχεία, και έπειτα με το κείμενο. Όταν, όμως, επεξεργάζομαι το κείμενο, σβήνουν τα φώτα, κλείνω τα μάτια –να μην βλέπω ούτε τους ηθοποιούς- και δουλεύω. Αυτό που βλέπω με βοηθάει να επικεντρωθώ σ’ αυτό που γίνεται».
Τέλος, ο κ.Wilson, ευχαρίστησε γι’ ακόμη μια φορά τους συνεργάτες του, λέγοντας ότι είναι «εξαιρετικά ευγνώμων», αφού λειτουργούν με βάση το «timing και τη συγκέντρωση». Μάλιστα, αποκάλυψε τις δοκιμασίες που βάζει στους ηθοποιούς, ώστε να τους επιλέξει στην εκάστοτε παραγωγή. Όπως διευκρίνισε, αυτό το κάνει 45 χρόνια που ασχολείται με τη Τέχνη. «Η κάθε οντισιόν διαρκεί περίπου 3-5 λεπτά. Πρώτα τους αφήνω να στέκονται, χωρίς να μιλάνε καθόλου. Έπειτα τους βάζω να περπατάνε για 1-2 λεπτά, ώστε να δω τη κίνηση τους –θεωρώ πολύ σημαντικό πως στέκεται ο κάθε ηθοποιός επί σκηνής-. Έπειτα, τους βάζω να διαβάσουν ό,τι να ‘ναι, ώστε να ακούσω το ηχόχρωμα, ενώ τέλος λένε ένα τραγούδι. Είναι μετρημένοι οι ερμηνευτές πάνω στη σκηνή που μπορούν να σταθούν».
Η «Οδύσσεια» κάνει πρεμιέρα την Παρασκευή 26 Οκτωβρίου στο Εθνικό Θέατρο, ενώ τον Απρίλιο θα ταξιδέψει στην Ιταλία, όπου και θα παραμείνει για 1 μήνα. Η «Οδύσσεια», όμως, θα ταξιδέψει και σε άλλα μέρη του κόσμου, όπως είναι το Λονδίνο και το Αμβούργο, όπου βρίσκονται σε συζητήσεις.
Η ταυτότητα της παράστασης
Σύλληψη, Σκηνοθεσία, Σχεδιασμός σκηνικού, Σχεδιασμός φωτισμών: Robert Wilson
Κείμενο: Simon Armitage
Δραματουργία: Wolfgang Wiens
Συνεργάτες σκηνοθέτες: Ann-Christin Rommen / Tilman Hecker
Σχεδιασμός κοστουμιών: Yashi Tabassomi
Συνεργάτης – Σχεδιασμός σκηνικού: Stephanie Engeln
Μουσική επίβλεψη: Hal Willner
Συνεργάτης σχεδιαστής φωτισμών: Scott Bolman
Μετάφραση κειμένου στα ελληνικά – Δραματολογική υποστήριξη: Γιώργος Δεπάστας
Μουσική – Πιάνο: Θοδωρής Οικονόμου
Σχεδιασμός ήχου: Studio 19 – Κώστας Μπώκος, Βασίλης Κουντούρης
Φωνητική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Νατάσσα Τριανταφύλλη
Βοηθός σκηνογράφου: Μαρία Τσαγκάρη
Βοηθός ενδυματολόγου: Βασιλική Σύρμα
Τα σκηνικά και τα κοστούμια κατασκευάστηκαν στα εργαστήρια του Piccolo Teatro di Milano.
Διανομή
Οδυσσέας: Σταύρος Ζαλμάς
Όμηρος, Τειρεσίας: Νικήτας Τσακίρογλου
Αντίκλεια, Αρήτη, Ευρύκλεια: Λυδία Κονιόρδου
Καλυψώ, Κίρκη, Σειρήνα, Πηνελόπη: Μαρία Ναυπλιώτου
Ζευς, Αλκίνοος, Εύμαιος: Αλέξανδρος Μυλωνάς
Ευρύλοχος, Αντίνοος: Άκης Σακελλαρίου
Αθηνά, Σειρήνα: Ζέτα Δούκα
Ερμής, Τηλέμαχος, Αλκμαίων: Αποστόλης Τότσικας
Ελπήνωρ: Κοσμάς Φοντούκης
Ναυσικά: Βίκυ Παπαδοπούλου
Ευρυβάτης, Ευρύμαχος: Γιωργής Τσαμπουράκης
Περιμήδης, Αμφίνομος: Γιώργος Γλάστρας
Πολίτης: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης
Σειρήνα, Υπηρέτρια της Κίρκης: Λένα Παπαληγούρα
Σειρήνα, Υπηρέτρια της Κίρκης: Μαριάνα Καβαλιεράτου
Ναύτης: Γιώργος Τζαβάρας
Άντιφος, Αγέλαος: Θανάσης Ακοκκαλίδης
Φαίακες: Λένα Παπαληγούρα | Γιώργος Γλάστρας | Μαριάννα Καβαλιεράτου | Θανάσης Ακοκκαλίδης
Θεοί: Θίασος
Στο ρόλο του Κύκλωπα ακούγεται η φωνή του Δημήτρη Πιατά
Ημέρες και ώρες παραστάσεων από 26/10 έως 25/11
Τετάρτη στις 17.00
Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο 20.30
Κυριακή στις 17.00
Τιμές εισιτηρίων: 35Euro, 25Euro, 20Euro,16Euro (φοιτητικό)
citypress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου