Σελίδες

Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2012

Το πρόγραμμα του "Από μηχανής θεάτρου"

H εταιρεία θεάτρου «Συν-Επί (+,Χ) ανακοίνωσε το πρόγραμμα της, για τη νέα καλλιτεχνική περίοδο, ελπίζοντας, ότι το θέατρο θα παραμείνει για πολύ καιρό ακόμα, ένας σημαντικός φορέας πολιτισμού και εν μέρει αλήθειας.

Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της εταιρείας θεάτρου, Άκις Βλουτής, συνεργάζεται γι’ ακόμη μία χρονιά με τη σκηνοθέτιδα Άντζελα Μπρούσκου, αλλά αυτή τη φορά στο επίκαιρο «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλλερ, με την πρεμιέρα να προγραμματίζεται το Νοέμβριο. Επίσης, το «παρών» στο νέο πρόγραμμα του «Από μηχανής θεάτρου», δίνει και ο Δημήτρης Λιγνάδης, όπου θα έχει δύο ιδιότητες. Αυτή του ηθοποιού και του σκηνοθέτη, για τις ανάγκες του «Τέλος του παιχνιδιού» του Σάμιουελ Μπέκετ, που πρόκειται να «ανέβει» τον Μάρτιο.

Επιπλέον, θα διασκευαστεί το αστυνομικό μυθιστόρημα του Γιάννη Μαρή, «Έγκλημα στα παρασκήνια», σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Μπερδέκα, αλλά και το «X-TOKIO» του Στέλιου Λυκουρέση, σε σκηνοθεσία του Μιχάλη Κωνσταντάτου.
Ας δούμε τα έργα, όμως, πιο αναλυτικά, ξεκινώντας από το «Κουαρτέτο» (προγραμματισμένη πρεμιέρα: 15/11), όπου θα παίζουν ο Άκις Βλουτής και η Δανάη Σκιάδη, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες της Άντζελας Μπρούσκου.

Διαβάστε παρακάτω το πρόγραμμα : 



"Κουαρτέτο"
O κόσμος στο «Κουαρτέτο» του Χάινερ Μίλλερ είναι στο χείλος της καταστροφής, ή μόλις την έχει περάσει... Οι ήρωές του, Μερτέιγ και Βαλμόν, είναι οι θύτες και τα θύματα σε ένα ανελέητο παιχνίδι σεξ και εξουσίας. Θεωρούν τον έρωτα μια ταπεινή διέγερση και υπέρτατη ευτυχία, την ευτυχία των ζώων... Τα θύματά τους δεν μπορούν να κάνουν τον παραμικρό ελιγμό: αγνοούν τη γοητεία του κυνηγιού. Οι ήρωες του έργου θέτουν νέα όρια ανάμεσα στην πίστη και την απιστία, τη δύναμη και την αδυναμία, τη σεξουαλική απόλαυση και την υποταγή.
Στις 2 Νοεμβρίου, ένα «Έγκλημα στα παρασκήνια» θα ζωντανέψει επί σκηνής  με τους: Γιώργος Βουβάκης, Ερρίκος Λίτσης, Μαριάνθη Μπαϊρακτάρη, Αθηνά Μπερδέκα, Γωγώ Μπρέμπου, Κωνσταντίνος Μωραΐτης, Τάκης Σακελλαρίου, Στράτος Σωπύλης, Καλλιόπη Τζερμάνη, Άννα Ψαρρά
"Έγκλημα στα παρασκήνια"
Τί συμβαίνει όταν μια όχι και τόσο συμπαθής πρωταγωνίστρια δολοφονείται στο καμαρίνι της την ημέρα της πρεμιέρας; Ποιος είναι ο δολοφόνος και πώς διέφυγε ενώ η πόρτα του καμαρινιού της είναι κλειδωμένη από μέσα; Θα βρεθεί; Πόσο έχει αλλάξει ο κόσμος του θεάτρου και οι άνθρωποί του τα τελευταία εξήντα χρόνια; Πόσο έχει αλλάξει η Αθήνα, η Ελλάδα και το οικονομικό status της τα τελευταία εξήντα χρόνια;
Το τρίτο έργο που θα παρουσιαστεί στο «Από μηχανής θέατρο» και συγκεκριμένα στις 26 Νοεμβρίου, ανήκει στον Στέλιο Λυκουρέση, με τους: Γιώτα Αργυροπούλου, Θανάση Δόβρη, Γιώργο Φριντζήλα. Και ο τίτλος του; «X-TOKIO», σε πρώτη παρουσίαση.

«X-TOKIO»
Ένα κείμενο σύγχρονου προβληματισμού άμεσα συνδεδεμένο με τις δύσκολες στιγμές που περνά η χώρα μας. Σε ατμόσφαιρα ανακριτηρίου οι ηθοποιοί βρίσκονται αποκλεισμένοι από το κοινό, τους βλέπουμε, αλλά τους ακούμε μόνο από τα ηχεία. Ο τρίτος ηθοποιός βρίσκεται μέσα στο κοινό και ελάχιστες φορές περνάει πίσω από το γυαλί. Οι καίριοι προβληματισμοί εκφράζονται μέσα από την κινηματογραφική ταχύτητα και τη χρήση πολυμέσων. Ο συνδυασμός εικόνας, ήχου και σιωπής έχουν σαν στόχο να καθηλώσουν τον θεατή και να τον βάλουν μέσα στο παιχνίδι που στήνει ο συγγραφέας.
Τέλος, στις 21 Μαρτίου, του νέου έτους, θα «ανέβει» το «Τέλος του παιχνιδιού» του Σάμιουελ Μπέκετ, σε μετάφραση Κωστή Σκαλιώρα και σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη. Στην σκηνή, θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε τον Άκι Βλουτή μαζί με τον Δημήτρη Λιγνάδη, για πρώτη φορά.

"Το τέλος του παιχνιδιού"
Το έργο προσπαθεί  να φωτίσει άγνωστες πτυχές αυτού του πολυσήμαντου ελλειπτικού έργου που ακροβατεί ανάμεσα στο παράλογο και την καθημερινή κόλαση, ως μια άλλη εκδοχή της «Κόλασης» του Δάντη. 55 χρόνια μετά την πρώτη του παράσταση το έργο του Μπέκετ παραμένει ένα καλά κρυμμένο μυστικό που κάθε σκηνοθέτης προσπαθεί να ξετρυπώσει. Ποιος είναι τελικά ο Χαμ; Είναι ένα είδος βασιλιά; Και ο Κλοβ; Γιατί θέλει να λέει ιστορίες; Και γιατί οι γονείς του Χαμ μένουν σε χαρτόκουτα; Όταν ο Χαμ δηλώνει ότι δεν υπάρχει Θεός, ο Κλοβ απαντά «όχι ακόμα», αλλά αργότερα ο Χαμ διατείνεται ότι πρέπει να βγούμε έξω και να αγαπήσουμε ο ένας τον άλλο, ακριβώς όπως έλεγε ο Χριστός...
Το τέλος του παιχνιδιού έχει ήδη κριθεί, όπως σε έναν αγώνα σκακιού που πλησιάζει στο τέλος και το αποτέλεσμα ήδη διαφαίνεται. Αλλά ο Χαμ και ο Κλοβ συνεχίζουν την ατέρμονη σχέση τους ως δούλος και αφέντης, ως γιος και πατέρας. Και τίποτα δεν αλλάζει ποτέ. Έξω όλα παραμένουν στο μηδέν και μέσα όλα πλησιάζουν σε ένα τέλος που δε γίνεται ποτέ ορατό. Η αποξένωση, η ψυχική κούραση, η ματαιότητα της κυκλικής ύπαρξής τους, η απόγνωση καταδιώκουν τους ήρωες, που γνωρίζουν καλά ότι ζουν στη γη και δεν υπάρχει θεραπεία γι’ αυτό.

Πηγή : citypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: