Σελίδες

Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2012

Κατερίνα Μαραγκού: "Ζούμε όλοι την εθνική κατάθλιψη"

Συνέντευξη στον Παναγιώτη Μουλόπουλο

Η Κατερίνα Μαραγκού, ξεχωρίζει με οποιοδήποτε «στοίχημα» κι αν βάλει, θέτοντας τον πήχη όλο και πιο ψηλά, αλλά και αντιμετωπίζοντας  το Θέατρο με σοβαρότητα. Από την περασμένη Πέμπτη, παρουσιάζει στο Θέατρο «Άλμα», τα «Παιχνίδια Εξουσίας» του Πέρα Ριέρα. Η γνωστή ηθοποιός μιλά ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στη citypress.gr, για τα «Παιχνίδια» που παίζουν οι πολιτικοί εις βάρος των Ελλήνων πολιτών, για την εθνική κατάθλιψη που βιώνουμε, τα αποτελέσματα που έχει ο «Ξένιος Ζευς» στην Ομόνοια, αλλά και για το μέλλον του γιου της, Μάριου, στη χώρα μας.


Τη φετινή σεζόν παρουσιάζετε στο Θέατρο «Άλμα», τα «Παιχνίδια Εξουσίας» του Πέρα Ριέρα. Γιατί επιλέξατε το συγκεκριμένο έργο;
To έργο του Πέρα Ριέρα, «Παιχνίδια εξουσίας», είναι ένα πολιτικό, ψυχολογικό θρίλερ που καταγράφει με χειρουργική λεπτομέρεια τις μεθόδους εξουσίας, για ψυχολογική εξόντωση του αντιπάλου, ώστε να τον καταστήσει αδύναμο να αντιδράσει. Ζούμε αναμφισβήτητα μία ταραγμένη πολιτική περίοδο που κρατάει δυστυχώς χρόνια, μας έχει εξουθενώσει ψυχολογικά και ήθελα να εκφράσω την αγωνία μου, μέσα από αυτή την επιλογή.
Πώς είναι η συνεργασία σας  με τους υπόλοιπους συντελεστές;
Με την Κοντούδη είναι η δεύτερη φορά που συνεργάζομαι. Είχαμε συνεργαστεί πριν από 17 χρόνια στην παράσταση «Τριαντάφυλλο στο στήθος», η οποία είχε σημειώσει μεγάλη επιτυχία. Και τώρα η συνεργασία μας, όπως και τότε, είναι πολύ καλή. Επίσης, και με τον Στέφανο Κυριακίδη, είναι η Τρίτη φορά που συνεργάζομαι και μπορώ να μιλήσω για μία εξαιρετική συνεργασία. Ο Θέμης Πάνου, με τον οποίο συνεργαζόμαστε για πρώτη φορά, έχω να πω ότι έχουμε ταυτιστεί τόσο πολύ που νομίζω ότι τον ξέρω χρόνια. Θέλω να πω, ότι εμείς οι τέσσερις, έχουμε δημιουργήσει σχέσεις εμπιστοσύνης, αγάπης  και δουλεύουμε πολλές ώρες για το καλύτερο αποτέλεσμα.
Επειδή έχετε ξανά συνεργαστεί με την κα Κοντούλη και τον κ. Κυριακίδη, είναι εύκολο να βρεθούν συνεργάτες με χημεία;
Όχι, πιστεύω ότι υπάρχουν. Εμείς οι ηθοποιοί είμαστε ευαίσθητα πλάσματα και μέσα από τις σχέσεις εμπιστοσύνης μπορεί να βρεθεί αυτή η χημεία. Δεν είναι πάντα εύκολο, αλλά αν βρεθεί είναι μαγικό
Το γεγονός ότι αυτοί που κυβερνούν και δανείζουν χρήματα στην χώρα μας, παίζουν ένα σκληρό παιχνίδι στις πλάτες των Ελλήνων, αποτέλεσε κίνητρο για την επιλογή του έργου;
Σίγουρα, γιατί τα πράγματα δεν είναι αυτά που φαίνονται. Σε δεύτερο επίπεδο το πολιτικό παιχνίδι είναι ανελέητο και τα ζητούμενα νομίζω δεν είναι μόνο τα δανεικά. Μας έχουν κάνει να αισθανόμαστε ταπεινωμένοι, σοκαρισμένοι, ακινητοποιημένοι. Δεν μπορούμε να αντιδράσουμε με αποτέλεσμα οι απαιτήσεις των δανειστών να γίνονται όλο και πιο παράλογες.
Σε μία εποχή που ο κόσμος έχει ανάγκη να γελάσει, εσείς παρουσιάζετε ένα πολιτικό ψυχολογικό θρίλερ. Ποια είναι τα μηνύματα που επιχειρείτε να περάσετε;
Το έργο αυτό θα έλεγα ότι έχει πολύ ειρωνεία και το μηδίαμα, το κλείσιμο του ματιού, υπάρχει σε όλο το έργο. Ο κόσμος αυτή τη στιγμή, δεν ξέρω αν θέλει να γελάσει, να συγκινηθεί, να εκτονωθεί. Πιστεύω, όμως, κρίνοντας από τον εαυτό μου, όταν το πρωτοδιάβασα ότι απ’ αυτή την παράσταση θα φύγει πιο δυνατός.

Διαβάστε παρακάτω την υπόλοιπη συνέντευξη : 



Θεωρείτε ότι είναι εύκολο να αποκαλύπτονται πράγματα από το πολιτικό…παρασκήνιο;
Όχι βέβαια και εκεί είναι η γοητεία του έργου. Είναι ένα παιχνίδι για γερά νεύρα, μεταξύ εξουσίας και Τύπου, όπου οι ψυχολογικές εντάσεις και η συναλλαγή φτάνουν στο κόκκινο. Τρεις άνθρωποι συγκρούονται μέι εσχάτων για να συγκαλυφθεί ένα σκάνδαλο με πρωταγωνιστή τον πρωθυπουργό μίας ευρωπαϊκής χώρας.
Το ερώτημα που τίθεται στα «Παιχνίδια Εξουσίας», είναι ποιος ή ποιοι θα καταφέρουν να βγουν αλώβητοι από τη δοκιμασία και ποιος, αλλά και πώς, θα δικαιωθεί ηθικά. Πιστεύετε ότι η χώρα μας, θα βγει «νικήτρια» από την δοκιμασία που περνάει τα τελευταία χρόνια;
Εμείς οι Έλληνες είμαστε περίεργος λαός. Είμαστε «σιγά η πατρίδα κοιμάται», αλλά αν το θεριό ξυπνήσει θα καταπιεί τα πάντα. Είμαστε ιστορικά σε ένα μεταίχμιο που αισθάνεσαι ότι υπάρχει ανοχή, φόβος, ανασφάλεια. Είμαστε σαν σε ελεύθερη πτώση που δεν ξέρεις πότε και που θα προσγειωθείς, αλλά αν κάποια στιγμή ο θυμός ξεχειλίσει τότε κανένας δεν ξέρει τι θα συμβεί.
Σας αγχώνει το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα του εκάστοτε έργου ή η εισπρακτική επιτυχία που θα σημειώσει;
Έχω αγωνία για το αποτέλεσμα της δουλειάς μας πάντα, για το αν αυτό που εμείς όλοι (το θέατρο είναι δουλειά πολλών ανθρώπων) θα ταυτιστεί με το γούστο των θεατών. Αν συμβεί αυτό, είναι πραγματικά μαγική στιγμή.
Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τον θεατρικό «κόσμο»;
Όλη την Ελλάδα έχει επηρεάσει. Ζούμε όλοι την εθνική κατάθλιψη. Εμείς είμαστε υπερήφανος λαός, αλλά μας έκαναν να αισθανόμαστε διεφθαρμένοι, απατεώνες και αναξιοπρεπείς. Σίγουρα, έχει επηρεάσει πολύ την ψυχολογία μας, αλλά δεν το βάζουμε κάτω.
•Θεωρείτε ότι ήταν υπερβολικές οι τιμές εισιτηρίων, της τάξεως των 25 και 30 ευρώ;
Νομίζω ότι πρέπει να μειωθούν οι τιμές των εισιτηρίων, για να έρχεται ο κόσμος στα θέατρα. Το θέατρο αυτή την εποχή είναι καταφύγιο για τους ανθρώπους.
Το θέατρο μπορεί να γεφυρώσει το χάσμα των ανθρώπινων σχέσεων που έχει δημιουργηθεί, λόγω της κρίσης;
Το θέατρο είναι μία ζωντανή τέχνη, η ενέργεια που εκπέμπεται είναι βάλσαμο στις ψυχές των ανθρώπων. Σίγουρα, από μία παράσταση θεατρική, οι άνθρωποι φεύγουν πιο ευαισθητοποιημένοι.
Το Θέατρο «Άλμα» βρίσκεται στην Ομόνοια. Η επιχείρηση «Ξένιος Ζευς» που έγινε, σας καθησύχασε σχετικά με την ασφάλεια και τη προσέλευση του κόσμου;
Ποτέ δεν επέτρεψα στον εαυτό μου να νιώσει φόβο στο κέντρο της Αθήνας. Ποτέ δεν επέτρεψα στον εαυτό μου τη σκέψη να φύγω από το κέντρο της Αθήνας. Ήταν σαν να απαρνιόμουνα τα εφηβικά μου χρόνια που ήταν όλα εκεί, στην Ομόνοια, στη σχολή του Εθνικού Θεάτρου, στα σουβλατζίδικα, στους λουκουμάδες του «Χτιστάκη». Πριν δύο χρόνια υπήρχε μία ανασφάλεια, αλλά οφείλω να ομολογήσω ότι εδώ και ένα χρόνο η Ομόνοια αρχίζει να παίρνει την εικόνα που της αξίζει. Του ιστορικού κέντρου της Αθήνας. Μην ξεχνάμε ότι η «καρδιά» της Αθήνας χτυπάει εκεί. Ναι, ο «Ξένιος Ζευς» έχει κάνει δουλειά.
Υπάρχουν πολλοί νέοι, οι οποίοι επιδιώκουν να ασχοληθούν με τον χώρο της Τέχνης, παρόλο που η «αγορά» έχει συρρικνωθεί. Ποια θα ήταν η συμβουλή σας;
Μόνο αν έχει τη δύναμη να αφιερωθεί ολόψυχα σε αυτή τη δουλειά. Αν έχει τη δύναμη να κρίνει αυστηρά τον εαυτό του για το ταλέντο που διαθέτει. Είναι το μόνο επάγγελμα που δεν υπάρχει περίπτωση «μέσου». Πρέπει να σε θέλει η σκηνή, αλλιώς…Γι αυτό λέω προσοχή, γιατί πολλές φορές οι ιδιωτικές σχολές δείχνουν χαλαρότητα σ’ αυτό και μπορεί ένα νέο παιδί να πάρει λάθος κατεύθυνση ζωής.
Ο γιος σας, Μάριος, αποτελεί έναν από τους πιο σκληρούς κριτές στις επαγγελματικές σας δραστηριότητες;
Όχι, ο Μάριος, είναι απολύτως έξω από την δουλειά μου. Συνειδητά και με πολύ αποφασιστικότητα θέλω να επιλέξει μόνος του τον δρόμο του. Είναι μικρός ακόμα και δεν έχει αναπτύξει τις αντιστάσεις που χρειάζονται για να κρίνει σωστά ποιο δρόμο θα ‘θελε να πάρει στη ζωή του.
Εσείς ποιο δρόμο θα θέλατε να ακολουθήσει ο Μάριος;
Αυτό που θα τον κάνει, την δημιουργικότητα του, το όποιο ταλέντο του, να το αξιοποιήσει και να το εκφράσει όσο πιο σωστά γίνεται.
Σας αγχώνει το μέλλον του στην Ελλάδα;
Ελπίζω να έχουν αλλάξει τα πράγματα μέχρι τότε, αυτό όμως που σκέφτομαι είναι ότι θα θελα να αγωνιστεί εδώ, στην Ελλάδα, για τη ζωή του και όχι στο εξωτερικό. Αξίζει αυτός ο τόπος να έχει τα παιδιά του!
Έχετε αγωνιστεί για πράγματα που σας ανήκαν;
Εγώ από μικρό παιδί αγωνίζομαι. Η οικογένεια μου ήταν μία βαθιά δημοκρατική οικογένεια και από μικρή έμαθα να αγωνίζομαι και να διεκδικώ τα δικαιώματά μου.
Τι είναι αυτό που σας φοβίζει περισσότερο;
Με φοβίζει η απώλεια αγαπημένων προσώπων, η αρρώστια και τώρα αυτή η ανασφάλεια που νιώθουμε όλοι μας.

INFO:
Η Κατερίνα Μαραγκού παρουσιάζει στη κεντρική σκηνή του Θεάτρου «Άλμα» (Αγ. Κωνσταντίνου & Ακομινάτου 15-17, Ομόνοια), τα «Παιχνίδια Εξουσίας» του Πέρε Ριέρα.
Πρωταγωνιστούν: Κατερίνα Μαραγκού, Στέφανος Κυριακίδης, Θέμης Πάνου.
Σκηνοθεσία: Νικαίτη Κοντούδη
Το έργο του Καταλανού συγγραφέα, παρουσιάζεται κάθε Τετάρτη (19.00, με γενική είσοδο 15 ευρώ), κάθε Πέμπτη (21.00, με γενική είσοδο 10 ευρώ), Παρασκευή & Σάββατο (21.00, με γενική είσοδο 20 ευρώ) και Κυριακή (19.00, με γενική είσοδο 20 ευρώ).

citypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: